Nažalost, kao i mi, i stanovnici Zagvozda i Imotskog koji svakodnevno i po nekoliko puta prolaze ovim tunelom na putu prema Makarskoj, ovu su obavijest pročitali ili se sami uvjerili u njezinu točnost - sa zakašnjenjem. Jer su prije, sad već tri dana, ujutro krenuli prema "Iliji" i na ulazu "poljubili vrata".

Bez prethodne obavijesti ili upozorenja iz nadležnih službi. Primorani su toga jutra bili počiniti prometni prekršaj i okrenuti se nasred ceste te se vratiti na stari put preko Dubaca.

Mario Bašić, direktor tvrtke "D&M Bašić Kamenolomi", već sad broji gubitke koje će imati zbog zabrane prolaska tunelom.

- Moji kamioni i mikseri tunelom svakodnevno prolaze 20-30 puta, i to u smjeru Makarske. Moji radnici i ja radimo na više objekata u Makarskoj kojima prevozimo beton. Najveći problem je što su tunel zatvorili bez ikakve prethodne obavijesti. Također ne razumijem zašto se radovi ne obavljaju noću - revoltirano će Bašić, čije je sjedište tvrtke u Imotskom.

Sada na Makarsku ide preko Šestanovca, Zadvarja i Dubaca.

- Moramo voziti 25 kilometara više samo u jednom smjeru. Umjesto prethodnih 40 kilometara, sad vozimo 65 - 70 kilometara. Sad na jednom kamionu gubimo najmanje sat ipol vremena, što dodatno usporava posao, a da i ne govorim o većim troškovima. Naše cijene s klijentima su već dogovorene, nitko nam neće podmiriti dodatne troškove koje ćemo imati - poručuje Bašić, koji razumije da su radovi na održavanju nužni, ali ga ljuti što obavijest nije stigla na vrijeme. Da su znali na vrijeme, radove bi odgodili za sljedeći tjedan.

- Mi bismo se prilagodili i neke poslove odgodili, ali kako nismo znali, poslove smo preuzeli i sad nema natrag. Preuzete poslove u ovom tjednu moramo i završiti u ovom tjednu. Prije 15 dana je preko medija trebalo oglasiti da će tunel biti zatvoren, ili organizirati da se radovi obavljaju noću, a danju odvija promet. Još uvijek ne znam zbog kojih radova je tunel uopće zatvoren - naglašava Bašić.

Ljutit što o radovima nije na vrijeme obaviješten, bio je i Tomo Šuvar iz Zagvozda, koji također ima građevinsku tvrtku koja često posluje na području Makarske rivijere. Suvar je od radnika na naplatnim kućicama "neslužbeno" čuo da se u tunelu mijenjaju šahte.

Njegovih pet kamiona i četiri vozila svakodnevno prolaze "Sv. Ilijom" i zbog zatvorenog tunela je radove predviđene za ovaj tjedan morao odgoditi, a radnike poslati na neplanirani i "prisilan" odmor.

- Ni sada na rotoru na Baškom Polju nema oznaka da je tunel zatvoren. Doslovno se na njegov ulaz mora doći da bi se vidjelo da je zatvoren. Sada kad prolazimo Dupcima, put od Zagvozda do Makarske traje mi 45 kilometara i imam 30 kilomatara više putovanja, zbog čega mi je najpametnije bilo odgoditi radove - veli Suvar i pita se zašto se radovi, kao što je inače praksa, ne obavljaju noću od 23 do 5 sati.

- Kad se tunelarina naplaćivala, takva je bila praksa. A sada kad nema više zarade od tunela, više ih nije briga pa mogu zatvoriti tunel i tijekom dana raditi bez problema - razdraženo će Zagvožđanin.


Hrvatske ceste: Najava po propisu

Nakon što je odlukom Vlade RH odlučeno da će prolaz tunelom 'Sv. Ilija' od 1. siječnja biti besplatan, upravljanje i održavanje tunela ponovno je palo pod nadležnost društva 'Hrvatske ceste', od kojih smo doznali što se radi u tunelu, zašto se radovi ne izvode noću te zašto lokalno stanovništvo nije bilo bolje i na vrijeme obaviješteno.

- Tunel je zatvoren zbog redovitog održavanja zatvorenog sustava odvodnje. Među ostalim, obavlja se zamjena 23 revizijska okna (šahte) smještena na razdijelnoj crti, te je bilo nužno tunel potpuno zatvoriti u navedenom razdoblju. Što se tiče informiranja javnosti, možemo konstatirati da su radovi unaprijed najavljeni sukladno propisanoj proceduri. Radovi se izvode prema tehnologiji adekvatnoj za ovu vrstu posla, čemu je morala biti prilagođena i dinamika izvođenja. Privremena prometna signalizacija postavljena je prema prometnom elaboratu: "Dopuna prometne signalizacije i ažuriranje daljinskog vođenja prometa na autocestama A1 od čvora Šestanovac do čvora Vrgorac i priključne ceste od čvora Baška Voda na D8 do autoceste A1", pa prema navedenom i na rotoru kod Baške Vode.
 
 
Izvor: Slobodna Dalmacija
Piše: Nina Glučina
Foto Ivo Ravlić/HANZA MEDIA
Objavljeno: 8. 3. 2018.
Poveznica na izvor