Ostavljeni smo na cjedilu, izigrani smo i prevareni, poručuju prijevoznici koji su molili Vladu za pomoć. 

Hrvatski autobusni prijevoznici, bilo da se bave javnolinijskim prijevozom i održavaju redovne linije između gradova ili organiziraju turističke izlete ili sličan povremeni prijevoz, našli su se u dubokim problemima zbog korone. Zapošljavaju oko 20.000 ljudi.

Udruga Glas poduzetnika jučer je poslala priopćenje u kojem nedvosmisleno navode da je Vlada izigrala povremene prijevoznike, koji su nedavno i prosvjedovali sa stotinama autobusa. Objašnjavaju da su prije dva tjedna imali sastanak udruge, regulatorne agencije HANFA-a i svih leasing kuća te je Ministarstvo turizma na sebe preuzelo ulogu koordinacijskog tijela. 

Na tom sastanku je usuglašeno da ne mogu samo prijevoznici snositi troškove leasinga i kamata, nego bi trebali dobiti i dio pomoći iz EU fondova te osigurati jamstveni fond koji bi pomogao pokrivanju gubitaka. Udruga ističe da nisu dobili nikakav povratni odgovor iako je rok bio 15. lipnja.

Vladajući predizborno obećavaju 100.000 novih radnih mjesta u iduće četiri godine i na tim floskulama pokušavaju privući biračko tijelo, dok istodobno nisu u stanju ili ne žele učiniti ništa za spas 20.000 radnih mjesta u djelatnosti prijevoza putnika. Već dva mjeseca pokušavamo s Vladom riješiti ovaj problem, mjesec dana je prošlo od prosvjeda na Markovu trgu, a nema nikakvih pomaka ni naznaka rješenja. Vlada je puna riječi samohvale za svoj rad i uspjehe, ali mi smo iskreno i duboko razočarani ovakvim odnosom prema građanima i poduzetnicima. Još jednom se pitamo: Gdje je Vlada i što radi? - rekao je Dražen Oreščanin, izvršni direktor UGP-a.

Slično je i s javnolinijskim prijevoznicima koje smo kontaktirali. Oni održavaju redovne, međugradske linije kojima prevoze učenike, radnike i ostale putnike. Kako kaže Hrvoje Meštrović iz Udruge javnolinijskih prijevoznika, već su po zakonu trebali dobiti ugovore da su oni javni prijevoz, kao što je, primjerice, ZET u Zagrebu ili Promet u Splitu, kao što su i Hrvatske željeznice. 

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

- Više nam se ne javljaju iz Vlade. I nas su izigrali još više nego povremene prijevoznike jer tog ugovora nema. Ostavljeni smo na cjedilu. Svi smo u problemima i ne znamo koliko ćemo još moći izdržati prije prvih stečajeva - kaže Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge. 

Oni su dobili pomoć od 4000 kuna za radnike, kao i sve ostale industrije u Hrvatskoj. Ali ističe kako je problem za taj sektor riješen u Sloveniji kako autobusi ne bi bili zaplijenjeni, a tvrtke propale. Država je subvencionirala čak 70 posto bruto plaće, povremenim prijevoznicima plaća 33 eura po danu za one koji stoje, a javnolinijskim prijevoznicima 69 centi po kilometru.

Udruga Glas poduzetnika ističe strah da će europski novac i pomoć otići za spašavanje državnih gubitaša, poput Croatia Airlinesa, Hrvatskih željeznica, Hrvatskih autocesta. Croatia je već zatražila 700 milijuna kuna pomoći. 

- Spašavat će za toliko novca tvrtku s tisuću zaposlenih. Koliko milijuna i milijardi će Vlada ulupati u HŽ i HAC ne želimo ni pomisliti. Istodobno, za rješavanje problema leasinga za sve djelatnosti, a ne samo za povremeni prijevoz i spas desetaka tisuća ugroženih radnih mjesta, potreban je iznos od 200 milijuna kuna - zaključio je Oreščanin.