RIJEKA - Bio je to pomalo nesvakidašnji i dobar biznis na Krčkom mostu ovoga vikenda, jer mnogi turisti nisu imali previše izbora i pristali su skupo plaćati šlep-službu samo da njihove kamp-kućice budu prevezene preko Krčkog mosta, koji je zbog jake bure bio zatvoren za pojedine kategorije vozila. Kriterij po kojemu su neka vozila mogla proći, a neka nisu, nije lako razumjeti.

U HAC ONC uputili smo prilično jednostavno pitanje: Zašto su kamp-kućice ukrcane na vozilo šlep službe mogle prijeći most, a to istovremeno nije bilo moguće za kućice koje su vukli osobni automobili? Tim više što je most bio otvoren za osobna vozila. Na jednostavno pitanje ipak nema jasnog i decidiranog odgovora, a cijela situacija očito je zatekla i odgovorne u HAC ONC-u, jer se u odgovoru našoj redakciji navodi kako je Uprava Hrvatskih autocesta održavanje i naplata cestarine d.o.o. informaciju o prevozu kamp-kućica putem vučne službe na Krčkom mostu dobila iz javnih medija.


Bez jasnog odgovora

– Nakon dobivene informacije, Uprava je promptno dala uputu unutarnjoj kontroli, Sektoru naplate i Sektoru održavanja da se provjere sve okolnosti postupanja naših djelatnika na Krčkom mostu. Ovisno o vremenskim uvjetima, odnosno jačini udara vjetra, a zbog sigurnosti korisnika, objekt se privremeno zatvara za pojedine skupine vozila. Voditelj smjene prati i očitava brzinu vjetra na uređaju za mjerenje brzine vjetra, te donosi odluku o zatvaranju prometa na mostu.

Šef tehničke jedinice u suradnji s policijom operativno koordinira sigurno odvijanje prometa za vrijeme olujnog ili orkanskog vjetra. Nakon donesene odluke o isključivanju pojedine skupine vozila iz prometa, operativno isključivanje iz prometa na licu mjesta provodi policija, odnosno regulira promet. Želimo napomenuti kako vozila vučnih službi nisu u nadležnosti HAC ONC-a, a za sigurnost tereta odgovoran je sam vozač, zaključuju u HAC ONC-u. Pritom nema jasnog odgovora na pitanje kako kamper može ići preko mosta na vozilu šlep službe, a ne može na vlastitim kotačima.


Premalo struke

Prometni stručnjak Željko Marušić cijelu situaciju smatra pomalo apsurdnom, ali i još jednim pokazateljem kako je u prometnom sustavu previše uhljeba, a premalo prometne struke.

– U uvjetima jakog vjetra može biti opravdano procijeniti da kamperi ne mogu prometovati. Međutim, ako ne mogu na kotačima, onda ne mogu niti na vozilu šlep službe. Po mojoj stručnoj procjeni čak je i sigurnosno gore rješenje ako kamper ide na vozilu šlep-službe nego na vlastitim kotačima. Generalno ne treba pretjerivati s uvođenjem restrikcija u prometu i sasvim je logično da su kamperi mogli ići preko Krčkog mosta ako su mogli ići sa šlep-službom.

Mislim da tu netko lovi u mutnom, a sve to se događa zato što nemamo jasnih i unificiranih prometnih kriterija, nemamo dovoljno valoriziranu prometnu struku na svim razinama, počev od Ministarstva prometa, pa tako nemamo ni jasno postavljenu vertikalu odlučivanja temeljenu na struci, koja bi morala efikasno i promptno donositi odluke. Dobar je primjer u tom smislu i nedavna gužva kod tunela Sv. Rok, gdje se situacija mogla olakšati da se na vrijeme donijela odluka o izdvajanju i propuštanju osobnih vozila uz pratnju, čak i kampera, uz bitno smanjenu brzinu, a sve kako bi se omogućila što veća protočnost prometa – kazao je Marušić.

Kako iz navedenog proizlazi, kriteriji za zabranu prolaska mosta, pa čak i sama kategorizacija vozila, nude dovoljno prostora za pomutnju i različite kriterije pri donošenju odluka. Svi oni koji su čekali ovog vikenda pred Krčkim mostom, s punim pravom mogu biti bijesni, pogotovo oni koji su plaćali uslugu šlep-službe po stotinjak i više eura.
 
 
Izvor: Novi list
Autor: Darko Pajić
Foto: Ivica Tomić
Objavljeno: 9. 8. 2016.
Poveznica na izvor