Suđenje petorici djelatnika tvrtke Hrvatske autoceste, HAC-ONC, te samoj tvrtki zbog niza propusta koji su u rano jutro zadnjeg dana studenog 2013. doveli do velike prometne nesreće na vijaduktu Krpani, na autocesti A1 u kojoj je poginulo četvero, a ozljeđeno još 17 osoba, nastavljeno je ispitivanjem vozača. Dragan Ivković i Davor Mrkela bili su dežurni vozači kobne noći i s prvooptuženim ophodarom Ivom Klancem bili su zaduženi za kontrolu stanja na cesti kod tunela i na nadvožnjaku Krpani, točnije od tunela do čvora Sveti Rok. Obojica su rekli da nisu uzeli službenu prognozu vremena od nadležnog, ali da su ga zvali telefonom da pitaju za prognozu.

Dodali su da su u kontrolori ceste u 19 sati, zatim u 23 sata, te ujutro u 5 sati vidjeli da je cesta bila potpuno suha, što su provjerili i rukama, jer su izišli na cestu, pa ophodar, Ivo Klanac, nije tražio posipavanje. Kazali su kako je temperatura kasno navečer bila možda i minus osam, ali da se prema jutru penjala prema plusu.

Zadnju ophodnu ja i Ive Klanac smo radili u pet ujuro. Provezli smo se brzinom od 35 kilometara na sat tunelom i nadvožnjakom Krpane, nismo izlazili, jer sve je bilo u redu. Cesta je bila potpuno suha i u 5.55 kada smo se vraćali prema Sv. Roku, a temperatura oko nule ili lagano u plusu. U tim uvjetima se ne posipava cesta. Nekih pet kilometara iza Krpana u smjeru Sv. Roka vidjeli smo par kapi kiše na staklu, pa je Klanac javio u Maslenicu da se vozačima preporuči smanjenje brzine na 100 kilometara na sat – kazao je Davor Mrkela. Naime, osim što meteorološka postaja danima nije radila na Krpanima, kao niti sonda na kolniku koja je podatke o stanju na cesti slala nadležnima, nisu radili niti portali, niti je cesta bila posipana solju. Po izjavama vozača, u 5.55 tunel i vijadukt na Krpanima bili su potpuno suhi, temperatura zraka u plusu, zbog čega nisu posipavali vijadukt, da bi za svega 15 minuta zavladao kaos;  ista je dionica bila zamrznuta, s temperaturom zraka u minusu i sa naguranih 20-ak automobila i kamiona koji su se sudarili u više lančanih sudara.

Marko Jurić, operater u COKP Sveti Rok, svjedočio je da ophodari Ivo Klanac i Dragan Demo koji je vodio brigu o cesti na dionici čvor Sv. Rok – čvor Gospić, kobne noći nisu došli po vremensku prognozu DHMZ HAC-a koji redovno dostavlaju prognoze za pojedine dionice autoceste. Po toj prognozi, pokazala je istraga, najavljena je mogućnost stvaranja poledice na mostovima, nadvožnjacima i vijaduktima.

- Do nesreće se znalo i tako raditi, da neki ophodari ne dolaze po isprintane vremenske prognoze, već zovu telefonom. Nakon nesreće je situacija drugačija. Znam i da je meteorološka stanica u Krpanima bila neispravna, ali je činjenica da su i ostale meteorološke stanice na autocesti bile nepouzdane – kazao je Jurić.
 
 
 
Izvor: Večernji
Autor: Snježana Bičak
Foto: Zeljko Mrsic/PIXSELL
Objavljeno: 8. 6. 2016.
Poveznica na izvor