Za sve je kriva iznenadna kiša. Led je okovao vijadukt u samo desetak minuta, a prije toga baš ništa nije ukazivalo na to da bi se mogla dogoditi takva vremenska nepogoda koja je prouzročila najveći lančani sudar na A1 otkako je ta autocesta sagrađena. Tako bi se  moglo sažeti svjedočanstvo ispitanika drugi dan suđenja na Županijskom sudu u Karlovcu uposlenicima Hrvatskih autocesta - održavanju i naplati cestarine, optuženima za strašnu prometnu nesreću 30. studenoga 2013. godine. A svjedočili su radnici HAC-ONC-a.


Rade za optuženu tvrtku

Tužitelji smatraju da su za smrt četiri osobe te ozljeđivanje njih 16 odgovorni ophodar Ivo Klanac (48), pomoćnik direktora HAC-ONC-a za tehničke poslove u održavanju Lovre Šabić (37), šef odjela za elektro održavanje Kazimir Služek (65), šef Tehničke jedinice Sveti Rok Jakov Pedišić (39), te sam HAC-ONC koji na optuženičkoj klupi zastupa Davor Bićanić.

No iskaze uposlenika HAC ONC-a sutkinja Sanda Janković, čini se, uzima s rezervom. Dalo bi se to zaključiti po njezinim komentarima da "svjedoci dosta filozofiraju”, kao i da je "nezgodno što su svjedoci zaposleni kod petookrivljenog”.

I danas su naime ti svjedoci zaposleni na istim poslovima kao kobnog dana, a okrivljenici su im kolege s posla ili nadređeni te im u sudnici gledaju u leđa, iako ti ljudi više nisu na funkcijama koje su obavljali u vrijeme nesreće.

Prvi se smeo Dragan Demo, ophodar i kolega prvookrivljenika Ive Klanca koji je trebao naložiti posipanje autoceste solju. Demo i Klanac pokrivaju dionicu od tunela Sveti Rok do čvora Gospić. Da bio došao do svoje polovice rute, svjedok Demo mora proći preko Krpana, kobnog vijadukta koji se nalazi na ruti Ive Klanca. Te noći u smjeni koja mu traje 12 sati prošao je tuda četiri puta, oko 20 sati, te na povratku oko 23, pa potom oko 4 i u 5.55 na povratku. On je dakle Krpanima prošao 15 minuta prije nesreće.