Stiglo sedam ponuda, no već dva mjeseca nema odluke o izvođaču
(HIC)
Most Svilaj
Povjerenstvo Hrvatskih autocesta, Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine još nije donijelo odluku o izvođaču radova na mostu Svilaj preko rijeke Save iako su ponude građevinskih tvrtki za realizaciju tog projekta otvorene još 9. studenoga 2015.
Spajanje koridora Vc
Procijenjena vrijednost radova na gradnji mosta Svilaj, koji bi trebao spojiti hrvatski i bosanskohercegovački dio koridora Vc je 26 milijuna eura, a podjednakim postotkom financiraju ga HAC i Ministarstvo prometa BiH.
Za most Svilaj stiglo je sedam ponuda. Pri tome su najjeftiniju ponudu poslale tvrtke Integral inženjering iz Laktaša i Vektor-Integra iz Sarajeva – 18,9 milijuna eura. Zagreb-Montaža i tvrtke Euro-Asfalt i GP ŽGP iz Sarajeva dale su zajedno ponudu od 21,7 milijuna eura, dok su zagrebački Viadukt i Hering iz Širokog Brijega poslali ponudu vrijednu 22,3 milijuna eura. Austrijski Strabag je pak ponudio da će sagraditi most Svilaj za 23,6 milijuna eura, a šapnjolska tvrtka Construcciones Rubau za 24,2 milijuna eura. Češka podružnica španjolskog OHL-a poslala je ponudu od 24,4 milijuna, a zagrebački Kamgrad od 24,6 milijuna eura. Za neuobičajeno dugo vrijeme donošenja odluke o graditelju mosta Svilaj u HAC-u kažu da ne mogu komentirati i davati informacije o postupcima nabave koji još nisu okončani.
– Postupak nabave i njime uvjetovana evaluacija i pregled ponuda je zbog opsežnosti ponudbene dokumentacije još u tijeku. Evaluaciju provodi povjerenstvo koje čine predstavnici HAC-a, MPPI-ja i BiH strane – kazali su nam u HAC-u. Aktualno javno nadmetanje za most Svilaj treće je po redu, nakon što su prethodna dva puta propali pokušaji da se počne graditi taj most. Naime, taj most se trebao početi graditi još 2012. godine, kad je taj posao dobio Strabag za 20,9 milijuna kuna. No Austrijanci su raskinuli ugovor o njegovoj gradnji jer nisu na vrijeme uvedeni u posao. Zbog toga je Strabag tražio i dobio odštetu od 535 tisuća eura, a koju je naplatio od HAC-a. A tih pola milijuna eura sad je predmet spora jer HAC smatra da je za raskid tog ugovora kriva BiH strana i sad traži od tamošnjeg Ministarstva prometa da mu nadoknadi taj novac. U HAC-u su nam potvrdili da su putem Ministarstva vanjskih i europskih poslova uputili regresni zahtjev Ministarstvu komunikacija i prometa BiH za isplatu tih 535 tisuća eura. No odgovor na taj zahtjev još nisu dobili, a nismo ni mi od Ministarstva prometa BiH koje smo pitali hoće li nadoknaditi HAC-u navedenu odštetu. Drugi natječaj za most Svilaj je poništen jer Europska investicijska banka, koja je osigurala sredstva za njegovu gradnju, nije prihvatila da izvođač radova bude izabrani Viadukt s ponudom od 24,8 milijuna eura jer su bile odbijene jeftinije ponude.
Konzultacije s EIB-om
HAC bi morao sredstva EIB-a za Svilaj iskoristiti do kraja 2017., a s obzirom na to da će gradnja trajati najmanje dvije godine, sad je upitno hoće li uspjeti iskoristiti taj novac. U HAC-u su još prije govorili da će u konzultacijama s EIB-om odlučiti o daljnjoj namjeni tih sredstava.
Procijenjena vrijednost radova na gradnji mosta Svilaj, koji bi trebao spojiti hrvatski i bosanskohercegovački dio koridora Vc je 26 milijuna eura, a podjednakim postotkom financiraju ga HAC i Ministarstvo prometa BiH.
Za most Svilaj stiglo je sedam ponuda. Pri tome su najjeftiniju ponudu poslale tvrtke Integral inženjering iz Laktaša i Vektor-Integra iz Sarajeva – 18,9 milijuna eura. Zagreb-Montaža i tvrtke Euro-Asfalt i GP ŽGP iz Sarajeva dale su zajedno ponudu od 21,7 milijuna eura, dok su zagrebački Viadukt i Hering iz Širokog Brijega poslali ponudu vrijednu 22,3 milijuna eura. Austrijski Strabag je pak ponudio da će sagraditi most Svilaj za 23,6 milijuna eura, a šapnjolska tvrtka Construcciones Rubau za 24,2 milijuna eura. Češka podružnica španjolskog OHL-a poslala je ponudu od 24,4 milijuna, a zagrebački Kamgrad od 24,6 milijuna eura. Za neuobičajeno dugo vrijeme donošenja odluke o graditelju mosta Svilaj u HAC-u kažu da ne mogu komentirati i davati informacije o postupcima nabave koji još nisu okončani.
– Postupak nabave i njime uvjetovana evaluacija i pregled ponuda je zbog opsežnosti ponudbene dokumentacije još u tijeku. Evaluaciju provodi povjerenstvo koje čine predstavnici HAC-a, MPPI-ja i BiH strane – kazali su nam u HAC-u. Aktualno javno nadmetanje za most Svilaj treće je po redu, nakon što su prethodna dva puta propali pokušaji da se počne graditi taj most. Naime, taj most se trebao početi graditi još 2012. godine, kad je taj posao dobio Strabag za 20,9 milijuna kuna. No Austrijanci su raskinuli ugovor o njegovoj gradnji jer nisu na vrijeme uvedeni u posao. Zbog toga je Strabag tražio i dobio odštetu od 535 tisuća eura, a koju je naplatio od HAC-a. A tih pola milijuna eura sad je predmet spora jer HAC smatra da je za raskid tog ugovora kriva BiH strana i sad traži od tamošnjeg Ministarstva prometa da mu nadoknadi taj novac. U HAC-u su nam potvrdili da su putem Ministarstva vanjskih i europskih poslova uputili regresni zahtjev Ministarstvu komunikacija i prometa BiH za isplatu tih 535 tisuća eura. No odgovor na taj zahtjev još nisu dobili, a nismo ni mi od Ministarstva prometa BiH koje smo pitali hoće li nadoknaditi HAC-u navedenu odštetu. Drugi natječaj za most Svilaj je poništen jer Europska investicijska banka, koja je osigurala sredstva za njegovu gradnju, nije prihvatila da izvođač radova bude izabrani Viadukt s ponudom od 24,8 milijuna eura jer su bile odbijene jeftinije ponude.
Konzultacije s EIB-om
HAC bi morao sredstva EIB-a za Svilaj iskoristiti do kraja 2017., a s obzirom na to da će gradnja trajati najmanje dvije godine, sad je upitno hoće li uspjeti iskoristiti taj novac. U HAC-u su još prije govorili da će u konzultacijama s EIB-om odlučiti o daljnjoj namjeni tih sredstava.
Preuzeto s: hic.hr
Izvorno mjesto objavljivanja: Večernji.hr
Autor: Josip Bohutinski
Objavljeno: 19. 1. 2016.