Ponuditelji su predali dokumentaciju za izradu zahtjeva za sudjelovanje u ograničenom postupku javne nabave. Riječ je o pretkvalifikacijskom natječaju u kojem potencijalni izvođači radova moraju dokazati svoju tehničku, pravnu i financijsku sposobnost, a oni koji to dokažu, bit će pozvani u drugi krug.


Tajni postupak

U Hrvatskim cestama će do kraja siječnja donijeti odluku tko ispunjava tražene uvjete, a nakon toga traje rok za žalbe. Naši su sugovornici zadovoljni brojem ponuda jer je riječ o vrlo strogim uvjetima te su se na natječaj mogle javiti samo velike, ozbiljne svjetske tvrtke. Natječaj je objavljen još 21. lipnja s rokom završetka 22. kolovoza. No, nakon nekoliko krugova žalbi cijeli se postupak oduljio nekoliko mjeseci.

Kako je riječ o tajnom postupku, u ovom trenutku nije poznato tko je dao ponudu. No, naši sugovornici tvrde kako su među ponuditeljima tvrtke iz Španjolske, Italije, Kine, Južne Koreje i Francuske. Nitko ne očekuje da je ponudu predao hrvatski građevinski konzorcij jer domaće građevinske tvrtke ne mogu ispuniti natječajne uvjete. Primjerice, jedan je od uvjeta da u posljednje tri godine imaju prihod od 1,7 milijardi kuna, odnosno u visini vrijednosti projekta. Osim toga, ponuditelji moraju dokazati da su napravili najmanje jedan projekt sličan Pelješkome mostu. No, hrvatske su tvrtke zasigurno u konzorciju s pojedinim velikim stranim kompanijama.

Tvrtke koje budu pozvane u drugi krug, tek će tada predati financijsku ponudu za gradnju mosta i cesta. Investitor, Hrvatske ceste, procijenio je vrijednost na 1,76 milijardi kuna bez PDV-a. Prema pravilima natječaja, najbitniji kriterij za odabir izvoditelja je ekonomski najpovoljnija cijena. Naime, pri ocjenjivanju pojedinih ponuda najveći broj bodova donosi upravo ponuđena cijena. Na ukupnu cijenu projekta u konačnici jedan od najvećih utjecaja imat će cijena čelika. Naši sugovornici ističu da je za Pelješki most potrebno oko 70 tisuća tona čelika te će njegova dostupnost ponuditeljima i cijena na svjetskom tržištu diktirati ukupnu cijenu projekta.


Sufinanciranje

Ako se ostvare rokovi za odabir izvođača i potpis ugovora, sama gradnja mosta trebala bi početi na jesen sljedeće godine. Prema natječajnoj dokumentaciji, rok za završetak radova na mostu i prilaznim cestama je 42 mjeseca od potpisa ugovora i uvođenja u posao.

Istodobno s provedbom natječaja odvija se i proces apliciranja projekta Europskoj komisiji za sufinanciranje. Procijenjena vrijednost cjelokupnog projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom”, koji uključuje Pelješki most, gradnju dionice ceste od Zaradeže do Prapratnog i gradnju tzv. stonske obilaznice na relaciji