"Mi smo  dali preporuke radnicima jer greške za koje ih se tereti su uglavnom te pogreške jer kad vraćaju korisnicima ostatak novca oni često traže devize i radnici se tu pogube. Imaju 1200 do 1300 vozila u smjeni i onda se poslije pogube, ne uspiju izravnati devize koje imaju u blagajni i ove stvarne. Čovjek recimo da 100 eura, naplatite 15 eura, i onda mu mora vratiti oko 600 kuna, no stranac ne želi kune i na kraju su naši blagajnici izloženi fizičkim napadima", rekao je za Index Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.

Dodao je i kako im se od imenovanja nove Uprave radnici sve više žale na revanšizam, pritiske, mobing, prijetnje, histerična izderavanja pojedinih šefova i kažnjavanja za svaku sitnicu, jednom riječju kaže kako je to diktatura.

"Na kraju sezone predložili smo Upravi da nagradi barem dvadesetak radnika koji su dali najveći doprinos da ova sezona s najvećim prometom otkad se naplaćuje cestarina prođe s najmanje pritužbi. Odgovor smo dobili u nezapamćenoj represiji. Važno je reći da nijedan blagajnik nije ostao dužan firmi, platili su manjak od plaće. Sad smo prinuđeni na ovo, poslali smo radnicima priopćenje da rade po pravilima, korisnike zamolili da pripreme sitne devize i da im uzvrate u kunama. Na žalost blagajnici ne mogu raditi jer tvrtka nije osigurala sitne novce za povrat, najniža novčanica je 50 lipa.

Nije nam cilj da se stvaraju gužve već nam je cilj da radnici ne dobiju otkaz", rekao je Stanić.

I iz uprave HAC-a, o čemu smo jučer već pisali, poručili su građanima da se pripreme na pojačan promet i da pripreme sitan novac.

"Strogo se pridržavajte pravila"

Donosimo i cijelo priopćenje objavljeno na stranicama Sindikata:
"Ovakvo stanje odnosa rukovodećeg kadra prema radnicima u pojedinim organizacijskim jedinicama nismo imali od osnivanja tvrtke HAC-ONC. Radničko vijeće i sindikati su o svemu upoznali našeg vlasnika HAC i ARZ, međutim stanje se nakon toga samo pogoršalo. O svemu je preko predstavnika radnika upoznat i Nadzorni odbor, a sindikati su održali i jedan sastanak s ministrom Sinišom Hajdašem Dončićem 24. studenog o.g. i o svemu ga izvijestili. Uprava je odgovorila još većom represijom, posebno na radnike Sektora za naplatu cestarine.

Od 11. prosinca je pokrenuta medijska hajka, posebno na blagajnike, referente i operativne rukovodioce. Podaci kojima se zlonamjerno manipulira u medijima dostupni su samo Upravi i njihovim najbližim suradnicima, pa je lako zaključiti da su od njih naručeni. Kako se protiv vas masovno pokreću disciplinski postupci i svakodnevno ste izloženi javnom linču zbog objava u gotovo svim medijima, Radničko vijeće i Nezavisni cestarski sindikat su putem medija o tome upoznali javnost i korisnike, te ih zamolili da ukoliko cestarinu plaćaju devizama pripreme iznos dostatan za pripadajuću cestarinu. Također smo ih upoznali da povrat deviza nije dozvoljen, a niti zamjena deviza. Od Poslodavca smo zatražili da vas zaštiti na radnom mjestu i da vam omogući uvjete za rad po Pravilniku, jer je to obvezan; od sitnih novaca od jedne lipe nadalje, mogućnosti predaje lipa prilikom obračuna utrška, fizičke zaštite, zaštite dostojanstva, zaštite od stresa i priznavanja vremena pripreme i predaje obračuna u radno vrijeme sukladno ZOR-u.

 Od vas tražimo da se strogo pridržavate pravilnika, a posebno kad korisnik plaća cestarinu devizama.

1. Korisnicima prilikom plaćanja devizama vraćajte isključivo kune i lipe i nemojte im mijenjati devize u kune. U slučaju takvih zahtjeva upoznajte ih da vam je to zabranjeno i uputite ih na najbližu mjenjačnicu;

2. Prilikom svake transakcije primajte najmanji mogući iznos deviza dostatan za naplatu odgovarajuće cestarine, da vas ne mogu optužiti za nelogične transakcije;

3. Dok uredno ne evidentirate i odložite sredstva plaćanja cestarine i pripadajuću dokumentaciju ne započinjite novu transakciju. Vrijeme naplaćivanja vam nije ograničeno, a za svaku grešku se izlažete najstrožim sankcijama;

4. Na dionicama na kojima nije dozvoljena napojnica, ukoliko korisnik želi nagraditi vašu uslužnost i ljubaznost, upozorite ga da nemate pravo na napojnicu, a ako inzistira uredno je ukucajte u kasu sukladno Pravilniku;

5. Prema korisnicima se odnosite uljudno i ljubazno im pružite informacije koje od vas traži ukoliko ih znate;

6. Ukoliko korisnici traže od vas bilo što mimo Pravilnika upozorite ih da na to nemate prava, a ukoliko doživite bilo kakvu neugodnost obratite se prvom nadređenom i sve upišite u izvješće vođe smjene;

7.  Predaji obračuna posvetite dovoljno pažnje i vremena, jer za svaku grešku možete biti sankcionirani;

8.  Ukoliko ste bili ili vam se desi da ste od strane predstavnika Poslodavca izloženi pritiscima, mobingu, povredi dostojanstva ili bilo kakvom maltretiranju, prijavite ga prvom njegovom nadređenom i o tome upoznajte Radničko vijeće. Ova točka se odnosi i na radnike ostalih organizacijskih jedinica."
 
 
Izvor: Index.hr
Piše: M.P.Š.
Foto: Index, NCS
Objavljeno: 18. 12. 2015.
 
 
Još članaka na istu temu:

Politika Plus
Zbog ove preporuke možemo očekivati gužve na izlazima s autoceste

Zagreb.info