Misli, prije svega, na putovanje kroz Petrijevce, kroz koje se, zbog radova na nadvožnjaku na dionici autoceste koridora 5C kod Petrijevaca, od 18. studenoga prošle godine više ne može uobičajenim pravcem, dionicom državne ceste D34, nego je promet preusmjeren na lokalne ceste kroz Petrijevce prema dionici državne ceste D2 koja povezuje Bizovac i Osijek. A one su, neprojektirane za tako frekventan promet, danas, nakon toliko teškog prometa i nepovoljnih vremenskih uvjeta, gotovo potpuno uništene i krajnje opasne za prometovanje!


Pucaju zidovi kuća

Priča je to na koju nas u posljednje vrijeme upozorava sve više vozača koji svakodnevno putuju tom dionicom te Petrijevčana, koji su krajnje ogorčeni onime što se događa u njihovu mjestu i činjenicom da je za spomenute građevinske radove bio totalno promašen "tajming”, odnosno doba godine, što se, smatraju, odgovornima nikako nije smjelo dogoditi. Svemu su tome najveći danak platili stanovnici Mlinske i Kolodvorske ulice, ali upozoravaju da nije lako ni stanovnicima u dijelu Ulice Dore Pejačević, koju vozači sve češće izabiru kao još uvijek donekle bolju opciju od totalno "izraubane” Mlinske i Kolodvorske, čiji stanari bespomoćno promatraju kako im od teškog prometa pucaju fasade i zidovi, a narušenu statiku stambenih objekata će biti gotovo nemoguće dovesti u prijašnje stanje…
 
Prvo je, ljetos, zatvorena ista dionica državne ceste kroz Petrijevce, a promet je bio preusmjeren na drugi pravac, koji je također pretrpio određena oštećenja, koja su sanirana, no ni u približnom opsegu kao što su to trenutno oštećenja u Mlinskoj i Kolodvorskoj i na dionici koju Petrijevčani zovu "uz asfaltnu bazu”, koja se pruža prema dionici ceste D2 Bizovac – Osijek. Novo zatvaranje bilo je 18. studenoga i, prema najavama glavnog izvođača radova, zagrebačkog Viadukta d.d. i investitora Hrvatskih autocesta d.o.o., trebalo je trajati do 22. prosinca, ali je zbog kašnjenja u izvođenju radova i vremenskih (ne)prilika prolongirano sve do 15. ožujka ove godine – naravno, uz ostanak na snazi odluke o zatvaranju državne ceste kroz Petrijevce. Petrijevčani danas tvrde da za to uopće nije bilo potrebe jer cijele ove godine nisu vidjeli - ni jednog radnika na gradilištu!


Trebalo čekati proljeće

Rastuće nezadovoljstvo i ogorčenje sumještana potvrdio nam je i načelnik petrijevačke općine, Ivo Zelić. Rekao je kako mu je drago što se oko njih gradi nova cestovna infrastruktura i da su Petrijevčani svjesni da zbog toga treba nešto i pretrpjeti, ali se i potpuno slaže s mještanima da je izabrano loše vrijeme za izvođenje građevinskih radova i da se s njima trebalo pričekati do proljeća. U proteklom razdoblju, dodaje, nepotrebno je uništeno gotovo četiri kilometra županijske ceste kroz Petrijevce a da istovremeno na gradilištu nije odrađen planirani posao, na što je on već nekoliko puta upozoravao.

Na naš upit za komentar cijele te za Petrijevčane i vozače gotovo apsurdne situacije, za koju smatraju da se mogla izbjeći, iz Uprave Hrvatskih autocesta d.o.o. odgovorili su nam priopćenjem, u kojem, između ostalog, stoji: "Radovi na izgradnji nadvožnjaka i putnog prijelaza Petrijevci izvode se sukladno planu građenja, a planirani rok dovršetka radova je sredina ožujka 2017. godine. Izvođač radova je dobio suglasnost za zatvaranje državne ceste D34 od strane Hrvatskih cesta d.o.o. i Županijske uprave za ceste, odnosno predloženi su alternativni pravci prometovanja i nakon završetka radova izvođač radova u obvezi je sanirati sva oštećenja nastala korištenjem alternativnih pravaca u dogovoru s Hrvatskim cestama i ŽUC-om. Zbog loših vremenskih uvjeta radovi se nisu mogli izvoditi od 22. prosinca 2016. do 6. veljače 2017. godine.”


Sanacija će stajati milijune kuna

Unatoč najavama iz ŽUC-a, gdje kažu kako će tražiti da se sanacija cesta kroz Petrijevce obavi što je moguće hitnije, porezne obveznike nemalo zabrinjava visina investicije koju će zahtijevati temeljita sanacija gotovo četiri kilometra potpuno uništenog kolnika. U odnosu prema iznosu od nekoliko stotina tisuća kuna, koliko bi iznosila sanacija da su se poštovali rokovi i da je posao odrađen do 22. prosinca, kada su vremenski uvjeti to dopuštali, zbog njezina korištenja tri mjeseca duže od plana već i grube procjene upućenih kažu da bi ona sada trebala dostići iznos od više milijuna kuna! Točan iznos štete zapravo je još uvijek nemoguće predvidjeti jer će se istim pravcem prometovati još punih pet tjedana.


ŽUC upozorio na ograničenja

Da su razumijevanje i strpljenje u Petrijevcima trenutačno vrlo deficitarne kategorije i da mještani strahuju što će se sve još dogoditi do 15. ožujka, potpuno razumije ravnatelj Županijske uprave za ceste Tihomir Glavaš. On podsjeća da je ŽUC dao suglasnost za korištenje tih pravaca u svojoj ingerenciji u vrijeme dok državna cesta kroz Petrijevce bude zatvorena, uz upozorenje da je riječ o prometnici vrlo uskog profila te da njezina konstrukcija ne može na duže vrijeme izdržati toliku frekvenciju prometa s obzirom na to da bi njome trebao prolaziti gotovo kompletan promet s Podravske magistrale.
Lidija ANIČIĆ
 
 
Izvor: Valpovština.info
Autor: Lidija ANIČIĆ/Denis Fekete
Objavljeno: 9. 2. 2017.
Poveznica na izvor