Podsjetimo, proces je započeo 28. svibnja 2015. i trajao je do danas. Poslodavac je, iz samo njemu poznatih razloga, činio sve kako bi proces trajao što duže.

Tijekom ovog postupka sindikati su se imali priliku uvjeriti u potpunu nekoordinaciju i nepripremljenost poslodavca. Uprava HŽ Putničkog prijevoza umjesto dogovora forsira samo sirovu silu pa makar to za tvrtku bilo katastrofalno. Sindikati su naime isprva predlagali da 20% vlakova vozi tijekom štrajka – Uprava nije htjela razgovarati. Nakon demonstracije bahatosti Uprave i odbijanja razgovora, sindikati su smanjili ponudu samo na međunarodne vlakove i vlakove koji voze zbog popravka vozila – dakako, Uprava je i to odbila. Sindikati su potom tražili dosljednu primjenu Zakona o radu, a to na kraju znači da za vrijeme štrajka voze samo dva para vlakova /tranzitni kroz Hrvatsku/ i samo međunarodni u dolasku u Hrvatsku.

Napominjemo da Upravu HŽ Putničkog prijevoza d.o.o., za razliku od uprava drugih željezničkih prijevoznika u Europi (DB, SNCF, TRENITALIA itd.) uopće ne zanima interes putnika – jer da ih zanima, onda bi se dogovorili, a ne bi putnike doveli u situaciju da u štrajku ne vozi ni jedan vlak.

Na sreću, sindikati – kakvi god da jesu – društveno su odgovorniji od te i takve Uprave pa neće putnike ostaviti bez kompletne usluge. Uprava će, sada kada je dokazala i sebi i nama i vlasniku da svojim postupcima inaćenja i laganja samo nanosi štetu interesima Društva, možda i shvatiti da je razgovor ključ rješenja.

Jer bahaćenje i ignoriranje dovodi do toga da ne voze svi vlakovi, a razgovor omogućava prosperitet svih sudionika. Ukoliko Uprava to ne shvati, možda će shvatiti netko odgovorniji od nje.
 
 
Preuzeto s: nhs.hr