PROMETNI STRUČNJAK VLADI: Odustanite od poskupljenja cestarina
(Dnevno.hr)
Država ima niz mogućnosti, izravnih i neizravnih, pomoći stabiliziranju financijskog cestovnog sektora. A i veliku obvezu, jer je skrivila, negativnom kadrovskom selekcijom te generiranjem i neprocesuiranjem korupcije i kriminala, trećinu kreditnog iznosa koji je sada na leđima HAC-a.
Bolje je vratiti se s pola krivog puta, nego nastaviti, kaže indijska poslovica. Još je bolje, ako je vremena i mogućnosti, odustati od njega prije nego se krene. Poskupljenje cestarina pred Uskršnje blagdane, koji su uvod i pokazatelj turističke sezone, zasigurno neće pomoći turističkoj bilanci. Pogotovo što nakon 5-postotnog poskupljenja 3. travnja slijedi dodatno 10-postotno (ukupno 15-postotno) 1. srpnja. Realno će odnemoći, usto i smanjiti ukupnu zaradu na državnoj razini, računajući gospodarske, turističke i ostale popratne efekte.
Odustajanje od već uvedenog poskupljenja, koje bi trebalo stupiti na snagu 3. travnja, postigli bi se snažni promidžbeni i marketinški efekti na svim nama važnim turističkim tržištima. A Vlada bi pokazala stručnost i odgovornost primjerenu situaciji. Uz dobru medijsku podršku postigao bi se veći efekt nego da, uz povećanje cestarina, uložimo 100 milijuna eura u dodatnu marketinšku i promidžbenu kampanju na tim tržištima. Efektom povratnog vala došli bismo čak u povoljniju situaciju nego prije, pogotovo što su, jačanjem kune, cijene ionako visokih cestarina svake godine blago rasle.
Slovenska mjesečna vinjeta stoji 30 eura, a toliko će Slovence, naše najvažnije goste, otprilike stajati cestarina do dalmatinskih odredišta. U Mađarskoj je mjesečna vinjeta 9,6, u Slovačkoj 14, a u Češkoj 16 eura. Premda je u tim zemljama standard veći nego u Hrvatskoj, plaće su im niže, pa će mađarskim, češkim i slovačkim turistima poskupljenje cestarina biti neugodan financijski teret. Samo će od Zagreba do Splita, uz 15-postotno poskupljenje i povećanu vrijednost kune, koja dodatno jača ljeti, u oba smjera trebati izdvojiti 55 eura.
Nije se mudro uspoređivati s Italijom i Francuskom, pogotovo što će nakon poskupljenja njihove cestarine biti tek neznatno skuplje od naših. Uzevši u obzir da je dužina autoceste na najvažnijoj poveznici Zagreb – Split kompromisnom trasom 12 posto duža od optimalne, te da se svi dodatni kilometri jednako naplaćuju (!), nakon poskupljenja naše će autoceste, realno, biti skuplje od talijanskih i francuskih.
Ne treba puno pameti za shvatiti kako ćemo ovom mjerom sve što
Odustajanje od već uvedenog poskupljenja, koje bi trebalo stupiti na snagu 3. travnja, postigli bi se snažni promidžbeni i marketinški efekti na svim nama važnim turističkim tržištima. A Vlada bi pokazala stručnost i odgovornost primjerenu situaciji. Uz dobru medijsku podršku postigao bi se veći efekt nego da, uz povećanje cestarina, uložimo 100 milijuna eura u dodatnu marketinšku i promidžbenu kampanju na tim tržištima. Efektom povratnog vala došli bismo čak u povoljniju situaciju nego prije, pogotovo što su, jačanjem kune, cijene ionako visokih cestarina svake godine blago rasle.
Slovenska mjesečna vinjeta stoji 30 eura, a toliko će Slovence, naše najvažnije goste, otprilike stajati cestarina do dalmatinskih odredišta. U Mađarskoj je mjesečna vinjeta 9,6, u Slovačkoj 14, a u Češkoj 16 eura. Premda je u tim zemljama standard veći nego u Hrvatskoj, plaće su im niže, pa će mađarskim, češkim i slovačkim turistima poskupljenje cestarina biti neugodan financijski teret. Samo će od Zagreba do Splita, uz 15-postotno poskupljenje i povećanu vrijednost kune, koja dodatno jača ljeti, u oba smjera trebati izdvojiti 55 eura.
Nije se mudro uspoređivati s Italijom i Francuskom, pogotovo što će nakon poskupljenja njihove cestarine biti tek neznatno skuplje od naših. Uzevši u obzir da je dužina autoceste na najvažnijoj poveznici Zagreb – Split kompromisnom trasom 12 posto duža od optimalne, te da se svi dodatni kilometri jednako naplaćuju (!), nakon poskupljenja naše će autoceste, realno, biti skuplje od talijanskih i francuskih.
Ne treba puno pameti za shvatiti kako ćemo ovom mjerom sve što