Problem dugova za autoceste, koji iznose oko 4,3 milijarde eura, Vlada će pokušati riješiti refinanciranjem kredita i restrukturiranjem tvrtki koje upravljaju autocestama. U HDZ-u su to predlagali i dok su bili u oporbi i dok je bivša Vlada taj problem pokušavala riješiti prvo davanjem autocesta u koncesiju, a zatim privatizacijom HAC-ONC-a kroz inicijalnu javnu ponudu (IPO).  U oba je slučaja namjera bila da se jednokratnim uplatama koncesionara ili novcem od IPO-a pokrije dio duga HAC-a i ARZ-a.

Novi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković potvrđuje ovih dana da nije odustao od onoga za što se zalagao dok je bio u oporbi i najavljuje, kako kaže, snažno restrukturiranje tvrtki koje upravljaju autocestama s ciljem smanjenja rashoda i povećanja prihoda. Isto tako najavljuje da će s tim planom restrukturiranja na tržištu kapitala tražiti reprogramiranje kredita. Vlada još nije definirala na koji način će točno provesti to refinanciranje i restrukturiranje, no Svjetska banka joj nudi povoljan kredit od 1,2 milijarde eura za refinanciranje dijela dugova za autoceste, ali pod uvjetom snažnog restrukturiranja HAC-ONC-a, o kojem ministar Butković i govori.

A to snažno restrukturiranje u konačnici bi moglo dovesti do privatizacije te tvrtke, no ne kroz IPO, kao što je to planirala bivša Vlada, koja je zbog toga na tu tvrtku namjeravala prebaciti upravljačka prava na autocestama. Time bi prihod od cestarine išao HAC-ONC-u. Vlada pak razmatra privatizaciju tvrtke koja samo održava autoceste i obavlja naplatu cestarine za HAC i ARZ i kojoj bi te tvrtke za tu uslugu plaćale naknadu.
 
 
Više u današnjem tiskanom izdanju Večernjeg lista.
 
 
Izvor: Večernji
Autori: Josip Bohutinski, Vecernji.hr
Foto: VL
Objava: 15.2.2016.