Ministar prometa, pomorstva i veza Siniša Hajdaš Dončić izjavio je kako u ovom trenutku može samo reći da je vrlo zadovoljan. Istaknuo je da će konačna ponuda, koja će biti poznata početkom ljeta, biti konkuretna, ali da, sukladno Zakonu o javnoj nabavi i ekonomskoj logici, ne može govoriti o detaljima.

Nakon prikupljanja neobvezujućih ponuda počinje pregovarački postupak s natjecateljima, koji bi trebao trajati do četiri mjeseca. Zatim se finalizira koncesijski ugovor te se dostavlja natjecateljima. U prvoj polovici travnja 2015. natjecatelji će biti pozvani na predaju konačnih, obvezujućih ponuda, čije će otvaranje biti javno.

Slijedi odabir najpovoljnije obvezujuće ponude, a jedini kriterij bit će cijena, odabir najviše ponuđene vrijednosti. Ugovor o koncesiji u toj bi fazi trebaobiti objavljen. Odabrani natjecatelj će nakon potpisivanja ugovora imati rok od tri mjeseca da, ako već nije, zatvori financijsku konstrukciju te uplati jednokratnu koncesijsku naknadu u državni proračun i preuzme koncesiju upravljanja i održavanja autocesta HAC-a i ARZ-a.

Prema modelu koji je prihvatila Vlada, monetizacija javnoga duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb provela bi se dodjelom koncesije za upravljanje i održavanje autocesta (1024 kilometra) na rok od 30 do 50 godina, uz jednokratnu koncesijsku naknadu od 2,4 do 3,2 milijarde eura, ovisno o trajanju koncesije.

U Hrvatskoj uživo o ovoj temi razgvarali su Nada Turina