Ovo je plan za manje gužve na Lučkom: Pogledajte što se sve mijenja kod ulaza na autocestu
Iz Hrvatskih autocesta najavili su novu regulaciju prometa kako bi se smanjile ljetne gužve, tako da će se povećati broj prilaznih traka s tri na četiri u smjeru mora, a ENC će se moći koristiti na svim ulaznim trakama.

U priopćenju Hrvatskih autocesta navodi se kako je ulaskom Hrvatske u schengenski prostor ukinuta granična kontrola na prijelazima s Republikom Slovenijom - kontrola koja je usporavala protok cestovnog prometa.
"Ukidanjem kontrole, očekuje se dodatno pojačan intenzitet prometa koji u Lučkom ulazi na autocestu A1. Stoga su Hrvatske autoceste pristupile poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru postojećih gabarita autoceste. Kroz nova rješenja planira se olakšati prometni tok i smanjiti gužva na dionici autoceste A1 Zagreb – Split – Ploče, a posebice u prilazu NP Lučko u smjeru mora", ističe se u priopćenju Hrvatskih autocesta.
U zoni čvora Lučko osigurat će se tako vođenje prometa u kontinuitetu s dvije prometne trake iz smjera Slovenije prema jugu, umjesto dosadašnje jedne prometne trake. Radi se o lokaciji silaznog kraka prema Lučkom-smjer Rijeka/Split.
Više traka
To bi trebalo doprinijeti ravnomjernijoj raspodjeli prometnih tokova u smjeru mora te će, procjenjuju u Hrvatskim autocestama, smanjiti čekanje za uključivanjem u prometnu traku u prilazu zoni NP Lučko. Također, u zoni prilaza naplatnim kućicama povećan je broj traka s tri na četiri trake.
Dinamičkim upravljanjem naplatnim prolazima uklonit će se situacija ispreplitanja prometa u vršnim satima, primjerice kada se korisnik ENC nalazi u krajnjoj lijevoj traci više neće morati tražiti ENC stazu nego će moći koristiti bilo koju stazu za prolaz. Slijedom toga i prolazak s ENC uređajem i preuzimanjem kartice za ručnu naplatu bit će omogućen na svim ulaznim naplatnim trakama, koje će se otvarati ovisno o prometnoj potražnji prema jugu, ali i prema sjeveru.
Iako te mjere neće riješiti sve probleme zbog ograničenog kapaciteta same dionice Lučko – Bosiljevo, naročito iza naplatne postaje, ipak se očekuje da će pozitivni efekti biti vidljivi kroz smanjenje duljine kolone čekanja na zagrebačkoj obilaznici, smatraju u HAC-u.
Manje zastoja
Isto tako očekuje se da će se kolone vozila koje čekaju na naplatu, a protežu se na obilaznicu, formirati kasnije te rasipati ranije (kraće vrijeme čekanja u koloni). To će, navodi se, pridonijeti povećanju sigurnosti prometa na obilaznici i u zoni čvora Lučko, a očekuju se i uštede u izgubljenom vremenu u zastojima.
Cilj novih mjera optimizacija je propusne moći svih pravaca u dolasku na naplatnu postaju Lučko. Također se novim rješenjem želi osigurati sigurnost svih sudionika u prometu, te korisnicima smanjiti gubitke u vremenu zbog gužvi i zastoja na ovoj važnoj dionici autoceste.
"Uz pridržavanje ograničenja brzine te obazrivost i suradnju svih sudionika u prometu, moguće je ostvariti siguran i učinkovit promet na dionici autoceste od Zagreba do čvora Bosiljevo, čime će se našim građanima i stranim turistima znatno olakšati putovanje prema turističkim odredištima", zaključuje se u priopćenju Hrvatskih autocesta.