Broj: 5221-101-779/14

Zagreb, 05.12.2014.

NEZAVISNI CESTARSKI SINDIKAT

g. Anđelko Kasunić

Poštovani gospodine Kasunić,

Pročitali srno Vaše pismo od 01. prosinca 2014.g. objavljeno na web stranici Nezavisnog cestarskog sindikata pod naslovom "Nezakonito i protuzakonito donošenje Pravilnika o unutarnjoj kontroli". S obzirom da ste u pismu koje ste objavili naveli činjenice sa kojima se ne slažemo očitujemo se na Vaše navode kako slijedi.

Prvenstveno ispravljamo Vaš netočan navod o nezakonitom donošenju Pravilnika o unutarnjoj kontroli s obzirom da sam naslov dovodi u sumnju na koji se pravilnik odnosi Vaše pismo, budući da Pravilnik s tim imenom ne postoji, ali zato postoje 2 Pravilnika koja su donijeta na zakonit način i sukladno internim aktima Društva i to:

1. Pravilnik o obavljanju poslova kontrole naplate cestarine i

2. Pravilnik o radu unutarnje kontrole.

Slijedom navedenog, nije jasno izmjenu kojeg pravilnika ste tražili 2010.g., ali je nesporna činjenica da je od 15.03.2006.g. pa do donošenja novog Pravilnika o obavljanju poslova kontrole naplate cestarine ( u daljnjem tekstu Pravilnik) vrijedio Pravilnik koji je sadržavao odredbe koje su neustavne i nezakonite, koje su upravo novim Pravilnikom izbačene.

Vaš navod kako na početku 2014.g. nacrt Pravilnika (ne zna se kojeg) dolazi na savjetovanje Radničkom vijeću i isti se povlači na doradu jer Radničko vijeće na isti ima niz primjedbi na zastarjele metode kontrole i nezakonitosti je netočan, kao što je netočan i navod da Pravilnik više nije došao na usuglašavanje.

Radi točnog informiranja svih kojima je objavljeno pismo namijenjeno obavještavamo da je sastanak s Radničkim vijećem održan dana 05.03.2014.g. Na sastanku na kojem su osim članova radničkog vijeća nazočili i Željko Horvat, Jasmin Krizmanić, Zvonimir Pilih, Damir Čale i Divna Savić prezentirano Vam je da je Pravilnik potrebno izmijeniti prvenstveno radi pojedinih nezakonitih odredbi i radi usklađenja s važećim zakonima. Na iznesene razloge izmjene Radničko vijeće nije imalo primjedbi. Zahtjev za odgodu donošenja predmetnog Pravilnika do donošenja Pravilnika o naplati cestarine nije prihvaćen s obzirom da je donošenje Pravilnika o naplati neizvjesno zbog obveza prema HAC-u. Na održanom sastanku nisu isticane primjedbe o nezakonitosti, već je Radničko vijeće istaknulo svoje zahtjeve i to: da se blagajnicima omogući da na radnom mjestu imaju mobitele, da se radnicima koji rade u noćnoj smjeni omogući TV prijemnik i da se kontrola blagajnika koji rade sami na naplatnoj postaji obavlja uz prisustvo još jedne osobe. Pored navedenog ukazano je i na neprimjereno ponašanje pojedinih radnika kontrole prilikom vršenja kontrole, te ste obećali da ćete o navedenom dostaviti pisane primjedbe i prijedloge koje do danas niste dostavili. Na sastanku nije istaknuta niti jedna nezakonitost Pravilnika, a kamoli niz nezakonitosti, a o doradi Pravilnika nije bilo niti riječi.

Vaš navod o podvaljivanju Pravilnika i dostavljanju istog na usuglašavanje Radničkom vijeću poštom je netočan, jer je Pravilnik poslan na savjetovanje predsjedniku Radničkog vijeća poštom i e-mail- om, radi poštivanja odredbe čl. 150. Zakona o radu.

Ujedno ukazujemo na činjenicu da je Pravilnik poslan na savjetovanje RV dana 03.09.2014.g., a skupljanje potpisa za referendum započelo je dana 11.10.2014.g.

Ističemo i kontradiktornost Vaših tvrdnji kako Pravilnik nije dostavljen Radničkom vijeću na usuglašavanje i da nije proveden zakoniti postupak, a u četvrtom odlomku pisma navodite kako je "netko poslao Pravilnik na usuglašavanje poštom".

Vezano za Vaš navod "kako se Radničko vijeće nije očitovalo, niti dalo suglasnost pa je taj netko odlučio isti taj Pravilnik staviti u primjenu" imamo potrebu pojasniti da interne akte ne donosi i ne stavlja u primjenu netko nepoznat, već je to Uprava društva i to temeljem čl. 12. st.2. Društvenog ugovora kojim je propisano da Uprava društva donosi potrebne odluke i opće akte.

Opetovano isticanje kako se Radničko vijeće nije očitovalo na Pravilnik i kako se to nikada nije dogodilo u vremenu od 8 godina je činjenica koja prvenstveno ovisi o postupanju Radničkog vijeća, a razlozi neočitovanja mogu biti poznati samo Radničkom vijeću koje je Pravilnik zaprimilo na dva naprijed navedena načina.

Činjenica je da su odredbama Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu koji je dostupan svim radnicima, utvrđene sve ustrojstvene jedinice Društva, pa tako i Odjel za ljudske potencijale, a Pravna služba ne postoji, već postoje pravni savjetnici.

Na niz Vaših pitanja od organizacije rada, slanja pravilnika Radničkom vijeću do kolanja dokumentacije, izvješćujemo Vas da se odgovori nalaze u internim aktima po kojima je postupljeno prilikom donošenja Pravilnika o obavljanju poslova kontrole naplate cestarine i to redom kako slijedi:

- Društveni ugovor čl.12.st.2.,

- Procedura upravljanja dokumentima, točka 3, 6 i 6.1.

- Poslovnik o radu Uprave.

Pored navedenog, Pravilnik je donijet na zakonit način poštujući odredbe čl. 150. Zakona o radu, jer je poslodavac Radničkom vijeću dostavio prijedlog Pravilnika na savjetovanje prije njegovog donošenja, a što je razvidno iz dostavnice i e-maila.

Budući da je proveden zakoniti postupak donošenja Pravilnika, neutemeljen je Vaš zahtjev za stavljanje Pravilnika van snage tim više što za to niste naveli niti jedan razlog, a pozivanje na nezakonitost je neosnovano, pogotovo stoga što ne navodite u čemu se ta nezakonitost sastoji i koji to zakon nije poštovan.

Bez obzira na sve navedeno, a i vezano na održani sastanak dogovoreno je da će se o spornim pitanjima provesti usuglašavanje pa i ovim putem iskazujemo spremnost na daljnju suradnju kako po pitanju predmetnog Pravilnika tako i po bilo kojem drugom pitanju koje se tiče prava zaposlenika HAC- ONC-a.

S poštovanjem,
 
Predsjednik Uprave
 
Goran Grbac, dipl. oec