Analitičar Damir Novotny načelno podupire ovu ideju.

- Postoji od ranije plan da se s autocestama izađe na tržište kapitala. Mirovinski fondovi imaju otprilike 70-ak milijardi kuna aktive, njih ne može nitko uzeti, sve te priče da taj novac netko može uzeti ne drže vodu jer se u EU to ne može dogoditi. Ono što se može dogoditi jest da autoceste naprave IPO, da emitiraju dionice, mezaninske instrumente ili neku kombinaciju i to ponude tržištu, s tim da mirovinski fondovi budu prioritetni kupci. Međutim, da bi mirovinci mogli kupiti 20 milijardi kuna dionica HAC-a, on bi se prvo trebao pretvoriti u dioničarsko društvo, to je pod broj jedan. Drugo, za pripremo IPO treba oko godinu do dvije dana, a treća stvar je da bi u tom slučaju mirovinski fondovi morali prodati dio svog portfelja državnih obveznica da bi mogli kupovati dionice HAC-a – smatra analitičar Damir Novotny.

Na upit koliko je pametno prodavati državne obveznice i kupovati dionice tvrtke koja se lošim poslovanjem dovela u situaciju da je treba 'vaditi' novcem mirovinskim fondova, Novotny je kazao kako bi HAC pri transformaciji u dioničarsko društvo morao proći restrukturiranje jer bez toga i dobivanja kreditnog rejtinga nema ništa od svega, budući da po postojećem zakonu mirovinci ne smiju kupovati udjele u tvrtkama koje nisu izlistane na burzi.

- To je veliki zahvat koji se ne može provesti u kratkom roku, ali načelno bi priča mogla biti pozitivna jer mirovinskim fondovima odgovaraju prinosi na dugi rok, a autoceste bi za 20-30 godina mogle donositi prinose koji mirovincima odgovaraju – zaključuje Novotny.
 
 
Izvor: SEEbiz.eu
Autor/izvor: SEEbiz / Lider
Objavljeno: 23. 2. 2016.
Poveznica na izvor