Ne damo naše AUTOCESTE!
Temeljem Odluke o osnivanju Organizacijskog odbora za izjašnjavanje birača o potrebi da se zatraži raspisivanje referenduma o uređenju pitanja davanja hrvatskih autocesta u koncesiju, dana 02. listopada 2014. godine Organizacijski odbor donio je Upute za provedbu izjašnjavanja birača o potrebi da se zatraži raspisivanje referenduma.
UPUTE ZA PROVEDBU
IZJAŠNJAVANJA BIRAČA O POTREBI DA SE ZATRAŽI RASPISIVANJE REFERENDUMA o uređenju pitanja davanja hrvatskih autocesta u koncesiju od 11. do 25. listopada 2014. godine
• nositelj organizacije izjašnjavanja birača je Organizacijski odbor sastavljen od predstavnika sindikata, sindikalnih središnjica i organizacija civilnog društva;
• za svaku županiju, odnosno grad formirana je koordinacija sastavljena od članova iz redova sindikata, udruga i volontera, koja će direktno od Organizacijskog odbora dobivati sve potrebne informacije, upute, obrasce i druge materijale za provedbu ove akcije;
• članovi pojedinih koordinacija u svakoj županiji / gradu moraju se povezati i zajednički raditi na provedbi dogovorenog na terenu;
• svaka koordinacija ima po jednog glavnog koordinatora kojeg će imenovati Organizacijski odbor ili će ga između sebe izabrati članovi koordinacije;
• koordinatori su obvezni sazvati inicijalni sastanak članova svojih koordinacija čim prije, a najkasnije u utorak, 07. listopada 2014. kako bi se na vrijeme uspjele obaviti sve pripreme za prikupljanje potpisa;
• glavni koordinator i ostali članovi koordinacije trebaju osigurati svoju punu međusobnu telefonsku i elektroničku dostupnost i dostupnost Organizacijskom odboru;
• koordinacije na razini županije / grada zadužene su za organizaciju i provedbu izjašnjavanja na svom terenu;
• članovi koordinacije na svom području formiraju timove za provedbu izjašnjavanja na potpisnim mjestima i za svako potpisno mjesto određuju voditelja štanda koji se brine za rad štanda (voditelj osigurava i određuje osobe koje će prikupljati potpise, komunicira s njima i rješava nastale probleme, osigurava dovoljnu količinu potrebnih materijala na štandu, odgovoran je za dostavu brojnog stanja potpisa odnosno potpisnih lista sukladno uputama koordinatora odnosno Organizacijskog odbora...);
• sve informacije, upute i zaduženja na voditelje štandova i druge aktiviste prenose se preko glavnog koordinatora i članova pojednih koordinacija.
• prijava mjesta na kojima će se provoditi izjašnjavanje birača odnosno prikupljati potpisi (policijskim upravama) za sve županije već je obavio Organizacijski odbor;
• Neovisno o već prijavljenim lokacijama za prikupljanje potpisa, koordinatori trebaju Organizacijskom odboru javiti postoje li u vremenu prikupljanja potpisa veća javna okupljanja (koncerti, sportski događaji, izbori na lokalnim razinama...), a kako bi se navedene lokacije mogle na vrijeme dodatno prijaviti. Podatke treba dostaviti na e-mail adresu: referendum.autoceste@gmail.com
• u organizaciju ove akcije biti će uključeni i volonteri (građani). Koordinacija volontera organizirat će se na razini većih gradova;
• za Zagreb je formiran poseban Volonterski centar. Volontere koji žele prikupljati potpise u Zagrebu uputite da se jave u Volonterski centar putem e-maila: mailto:volontiram@referendum-autoceste.hrili besplatnog broja telefona 0800 4229.
• u ostalim gradovima volontere treba usmjeriti prema koordinatorima volontera iz redova udruga koje čiji su kontakti navedeni u privitku.
• članovi svake pojedine koordinacije i voditelji štandova moraju se pobrinuti za osiguravanje uvjeta za rad štandova i aktivista koji prikupljaju potpise (osiguranje štandova / stolova, plakata i drugih materijala za označavanje mjesta na kojima se prikupljaju potpisi, osiguranje dovoljnog broja potpisnih lista, kemijskih olovaka...);
• mjesta (štandovi) na kojima se prikupljaju potpisi moraju biti označena i uočljiva - obvezno ih treba označiti plakatima koji će pravovremeno biti dostavljeni od Organizacijskog odbora
• na mjestima na kojima se prikupljaju potpisi ne smiju biti državna, stranačka niti bilo kakva druga obilježja osim službenih obilježja Organizacijskog odbora odnosno obilježja ove inicijative;
• mjesta moraju imati uvezane i numerirane potpisne liste (knjižice) koje sadrže jasno formulirano pitanje - koje će zajedno s plakatima i drugim promidžbenim materijalima (letcima) također u tiskanoj formi pravovremeno biti dostavljeni od Organizacijskog odbora.
• treba voditi računa da će sve potpisne liste (knjižice s potpisima) Organizacijski odbor po završetku prikupljanja potpisa morati objediniti na jednom mjestu, što znači da su članovi koordinacija tijekom prikupljanja, a osobito po završetku izjašnjavanja dužni dostaviti sve knjižice s potpisima Organizacijskom odboru na adresu Petrinjska 59/I, 10 000 Zagreb;
• koordinacije u županijama/gradovima trebaju postići dogovor na koji će način i u kojem će vremenu knjižice s potpisima dostavljati Organizacijskom odboru (na kraju izjašnjavanja ili sustavno, svakih par dana). Takav dogovor treba postići i između voditelja štandova i članova koordinacije vezano za dostavu knjižica s potpisima s mjesta prikupljanja u gradske / županijske koordinacije.
• iznimno je važno da tijekom cijelog vremena prikupljanja potpisa Organizacijski odbor ima informaciju o broju prikupljenih potpisa i to na dnevnoj bazi. Dakle, na kraju svakog dana (po zatvaranju štandova) ili najkasnije početkom slijedećeg radnog dana potrebno je putem e-maila Organizacijskom odboru dostaviti podatak o broju prikupljenih potpisa po pojedinom mjestu na e-mail adresu:mailto:referendum.autoceste@gmail.com
• izjašnjavaju se samo osobe sa statusom birača, odnosno one osobe koje imaju biračko pravo na redovnim izborima;
• birači upisuju u formular (potpisne liste), u prvi slobodni red, ime i prezime, JMBG ili OIB i vlastoručno se potpisuju;
• nije potrebno da građani upisuju oba identifikacijska broja nego samo jedan od njih (po izboru).
• građani koji ne znaju svoj OIB ili JMBG neka unesu ime i prezime i potpis u označene rubrike, a volonteri na štandu neka na zaseban papir upišu broj njihove
osobne iskaznice te pomoću tog broja putem intemeta naknadno pronađu / provjere OIB na stanicama porezne uprave i upišu ga u nepopunjene rubrike. Ukoliko volonteri nemaju pristup internetu, odnosno nisu u mogućnosti na opisani način doći do OIB-a koji nedostaje, mogu nazvati besplatni info telefon ove akcije 0800 4229 i zamoliti operatera da im u tome pomogne.
• sve knjižice s potpisima, sa svakog mjesta na kojem su se prikupljali potpisi trebaju u originalu biti dostavljene koordinacijama na razini grada / županije (na adresu koju će odrediti pojedine koordinacije);
• koordinacije na razini grada / županije obvezne su sve knjižice s potpisima dostavljene s terena proslijediti Organizacijskom odboru, najkasnije u roku od dva dana od završetka izjašnjavanja:
Sve dodatne informacije, razrješenje dvojbenih, kao i svih tekućih pitanja za vrijeme trajanja akcije možete dobiti od članova CENTRALNOG UREDA:
ANĐELKO KASUNIĆ
Kontakt osoba za koordinatore za sve županije / gradove osim Grada Zagreba i Zagrebačke županije
mob. 099/3231-561 e-mail:djoni966@gmail.com
Kontakt osoba za koordinatore iz redova sindikata za Grad Zagreb i Zagrebačku županiju
Kontakt osoba za koordinatore iz redova sindikata za Grad Zagreb i Zagrebačku županiju
e-mail: branka@matica-sindikata.hr
Kontakt osoba za koordinatore iz redova udruga za Grad Zagreb i Zagrebačku županiju
e-mail: marina.ivandic@gmail.com
Kontakt osoba za koordinatore iz redova volontera za Grad Zagreb i Zagrebačku županiju
KONTAKT OSOBE ZA VOLONTERE:
(izvan Grada Zagreba i Zagrebačke županije)
PULA: GORAN MATIĆ
mob. 097/ 6999- 529
RIJEKA: DAMIR BATARELO
mob. 095/ 5859- 599
OSIJEK: LUKA MATIĆ
mob. 098/ 9610- 710
DUBROVNIK: LJUBOMIR GRGUREVIĆ
mob. 095/ 5206- 809
ŠIBENIK: BRANKO SEKULIĆ
mob. 091/ 5414-805
U Zagrebu, 02. listopada 2014.
ORGANIZACIJSKI ODBOR