NAJSKUPLJA CESTARINA U EUROPI Umjesto vinjeta imat ćemo klasičnu naplatu uz koju dolazi i sezonsko poskupljenje, a najgore će proći korisnici ENC-a
(Jutarnji list)
TRAŽI SE ISPLATIVIJI MODEL
Ništa od vinjeta. U Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture traže najbolji model za naplatu cestarina, sve bi trebalo biti gotovo do kraja godine .....
Ništa od vinjeta. U Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture traže najbolji model za naplatu cestarina, sve bi trebalo biti gotovo do kraja godine, do kada ćemo plaćati najskuplju cestarinu u Europi. Umjesto vinjeta tako ćemo i dalje imati klasičnu naplatu cestarina uz koju dolazi i sezonsko poskupljenje, donosi Nova TV.
Koji model je najisplativiji, u Ministarstvu još ne znaju. U tijeku je odabir konzultanta za budući sustav naplate cestarine.
- Imat ćemo ga najvjerojatnije do kraja godine, onda će se definirati budući sustav naplate. To ne znači da neće biti elektroničke vinjete, naravno budućnost je GPS sustav - kaže ministar prometa Oleg Butković.
Zbog visoke cijene cestarine, naše autoceste pune su samo za turističke sezone. Izvan sezone, gotovo nitko ne vozi njima. Posebno prema Dalmaciji. Niti ENC naplata više neće biti isplativa. Tko je imao ENC, vozio se 20 posto jeftinije. No, uskoro će taj popust biti samo 13 posto.
- Za posljedicu ćemo imati da će sam prijevoznik morati iznaći način kako da i dalje nastavi obavljati djelatnost po ovim cijenama koje ima sada, a uz poskupljenje autocesta bojimo se da će to u svakom slučaju izazvati da će se opet određen broj vozila morati prebaciti na lokalne ceste. Samim time znamo da će se smanjiti sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu - kaže Miljenko Gočin iz Sindikata vozača.
Preporuka je Europske unije da se prijevoz naplaćuje po prijeđenom kilometru. Vinjetama bi se mogle naplatiti i druge ceste.
„Hrvatska je mala zemlja, ako naplaćujemo na autocestama, a ne naplaćujemo na drugim cestama onda to nije dobro, naime, naplata na drugim cestama ne znači poskupljenje", kaže pak prometni stručnjak Ivan Dadić.
Prošle godine u Hrvatsku je ušlo više od 16 milijuna stranih automobila. Koji na žalost plaćaju cestarinu samo na autocestama, donosi Nova TV.
Koji model je najisplativiji, u Ministarstvu još ne znaju. U tijeku je odabir konzultanta za budući sustav naplate cestarine.
- Imat ćemo ga najvjerojatnije do kraja godine, onda će se definirati budući sustav naplate. To ne znači da neće biti elektroničke vinjete, naravno budućnost je GPS sustav - kaže ministar prometa Oleg Butković.
Zbog visoke cijene cestarine, naše autoceste pune su samo za turističke sezone. Izvan sezone, gotovo nitko ne vozi njima. Posebno prema Dalmaciji. Niti ENC naplata više neće biti isplativa. Tko je imao ENC, vozio se 20 posto jeftinije. No, uskoro će taj popust biti samo 13 posto.
- Za posljedicu ćemo imati da će sam prijevoznik morati iznaći način kako da i dalje nastavi obavljati djelatnost po ovim cijenama koje ima sada, a uz poskupljenje autocesta bojimo se da će to u svakom slučaju izazvati da će se opet određen broj vozila morati prebaciti na lokalne ceste. Samim time znamo da će se smanjiti sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu - kaže Miljenko Gočin iz Sindikata vozača.
Preporuka je Europske unije da se prijevoz naplaćuje po prijeđenom kilometru. Vinjetama bi se mogle naplatiti i druge ceste.
„Hrvatska je mala zemlja, ako naplaćujemo na autocestama, a ne naplaćujemo na drugim cestama onda to nije dobro, naime, naplata na drugim cestama ne znači poskupljenje", kaže pak prometni stručnjak Ivan Dadić.
Prošle godine u Hrvatsku je ušlo više od 16 milijuna stranih automobila. Koji na žalost plaćaju cestarinu samo na autocestama, donosi Nova TV.
AUTOR: Jutarnji.hr
Foto: Srđan Vrančić / CROPIX
Objavljeno: 27. 3. 2018.
Poveznica na izvor