Dugo su stanovnici Imotske i Vrgorske krajine, ali i Makarskog primorja čekali da se probije tunel kroz Biokovo. Na koncu je probijen i otvoren, a onda je uslijedio šok u vidu cijene vožnje kroz tunel koja u jednom pravcu iznosi čak 20 kuna. Ako pitate lokalno stanovništvu, kažu - previše, ako pitate HAC kažu -realno. Tunel pak od svog otvaranja bilježi rekordnu dobit pa lokalni dužnosnici sve glasnije u posljednje vrijeme govore da se na osnovu dobiti pronađe model kojim bi se za lokalno stanovništvu snizila cijena prolaska kroz sv. Iliju.

Zahtjev stanovnika Imotske krajine za nižom cijenom tunelarine nedavno je javno, u ime svih jedinica lokalne samouprave s područja Imotske krajine, iznio načelnik općine Runovići, Josip Lešina, prilikom obilježavanja 26. obljetnice osnutka HDZ-a u Imotskom.

Načelnik Općine Zagvozd, Miroslav Gaće, ide čak i dalje te iznosi svoj stav o tome kako olakšati lokalnom stanovništvu kretanje kroz biokovski tunel.

- Naš prvotni stav, još dok tunel nije bio otvoren, bio je kako se tunelarina ne treba naplaćivati za lokalno stanovništvo. Prvi podaci o poslovanju tunela, odnosno o dobiti koju ostvaruje, pokazuju kako ima prostora da se iz dobiti iznađe model kojim bi se lokalnom stanovništvu omogućile niže cijene tunelarine. Ukoliko ni to ne bude moguće tražimo da se u sklopu budućeg modela naplate autocesta putem vinjeta iznađe model kojim bi se vinjete primjenjivale i za prolazak tunelom sv. Ilija - kazao nam je načelnik Zagvozda, Miroslav Gaće.

Koji god od predloženih modela bude prihvaćen profitirati će lokalno stanovništvo, no, važno je da se ipak neki model prihvati. U suprotnom, plemenita ideja povezivanja Zabiokovlja i Primorja pretvorit će se u još jedan način kako zaraditi na osiromašenom lokalnom stanovništvu. Također, tunel će se pretvoriti u čisto turistički objekt jer će visoke cijene tunelarine moći plaćati samo gosti dubljeg džepa.
 
 
Izvor: Dalmacijanews.hr
Autor: ŽELJKO PRIMORAC
Foto:
Objavljeno: 4. 2. 2016.
Poveznica na izvor