To znači da bi Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) bio pripojen HAC-u, a potom bi država kroz HAC dala na prodaju 51 posto vlasništva u HAC-ONC-u koje bi ponudila domaćim mirovinskim fondovima, zaposlenicima u HAC-u te ostalim građanima. Na taj način, prikupilo bi se 1,2 milijarde eura.

Provedbom modela o kojem pišu današnji mediji, ukupni dug autocestovnog sektora smanjio bi se samo za trećinu, a dvije trećine ostale bi nepokrivene. Monetizacija je znatno perspektivnija u tom pogledu, kaže Hinin izvor. Dodaje također da bi ARZ u svakom od razmatranih modela bio pripojen HAC-u.

Krajem prošle godine pristigle su neobvezujuće ponude za koncesiju hrvatskih autocesta, no cijeli je taj proces u sjeni mogućnosti raspisivanja referenduma na kojem bi se građani izjašnjavali jesu li za monetizaciju. Za raspisivanje referenduma inicijativa “Ne damo naše autoceste” prikupila je dovoljan broj potpisa, a saborski Odbor za Ustav, poslovnik i politički sustav predložio je da se referendumsko pitanje uputi na ocjenu ustavnosti, o čemu će danas glasovati Sabor.
 
 
Izvor: Narod.hr
Autor: md / Narod.hr / agencije
Foto: FaH
Objavljeno: 27. 2. 2015.