"Mi danas imamo situaciju da tri četvrtine vlasnika automobila ne plaćaju godišnji porez na cestovna vozila. A tko ga ne plaća? Oni koji imaju auto stariji od 10 godina. Naša ideja je da kroz zakonske izmjene napravimo iskorak prema obnavljanju voznog parka", rekao je Marić.


"Iskorak prema obnavljanju voznog parka"

Zakonska izmjena kroz koju bi Marić radio iskorak prema obnavljanju voznog parka nije ništa drugo nego dobro poznati porez, na kakve su Hrvati već navikli, samo što je nazvan drugim, zelenim imenom.

Nabijanjem poreza na starije, rabljene automobile, Hrvate bi se praktički prisililo da: a) izbjegavaju plaćanje poreza i nastave se voziti u svojim starijim autima, čekajući kad će im kazna zbog neplaćanja poreza isisati zadnje kune iz novčanika, b) kupuju nove automobile koji će im isisati zadnje kune iz novčanika, ili c) nastave voziti svoje stare automobile i uz to plaćati porez na njih dok im se ne isišu zadnje kune iz novčanika.

Mariću nije namjera napraviti iskorak iz ružne statistike po kojoj 75 % Hrvata vozi aute starije od deset godina. Marićev iskorak sastoji se u želji za nabijanjem harača tih 75 % Hrvata sa starim autima.

Uskoro se javilo i samo Marićevo ministarstvo. Perući se, u priopćenju su naveli kako Marić nije najavio novi udarac na džepove poreznih obveznika. Nije jasno pušta li Marić probne balone ili se Ministarstvo samo pravi blesavo.


Zastarjeli vozni park

"Rezultat je to poglavito recesije, vozni park je zastario", kaže ministar.

Istina, vozni park većine Hrvata jest zastario. Možda zbog recesije. Ali možda zbog činjenice da je, uz tehničke preglede, registracije, prijenos vlasništva, porez pri kupovini, izradu prometne, gorivo i sve ostale usputne i nenadane servise, prosječnom Hrvatu s prosječnim primanjima teško izdvojiti novac za kupnju automobila mlađeg od deset godina. Uz novi, tzv. zeleni porez kojeg je Marić najavio, bit će mu još teže.

Tri četvrtine hrvatskih građana mogu već početi računati koliko će morati odvojiti iz svojih džepova kako bi zadovoljili Marićev novi porez. Međutim, iste te tri četvrtine Hrvata, vozeći se u svojim autima starijima od deset godina, ne razmišljajući, već odvajaju za Marićev automobil, koji je, ne brinite, mlađi od deset godina. I ne samo za njegov.


Što je s vašim limuzinama?

Službena vozila proračunskih korisnika, njih gotovo devet i pol tisuća, porezne su obveznike u 2014. godini stajala 366 milijuna kuna. Između ostalih, govorimo o onim Audijima koji iskrcavaju Marića i ostale ministre pred Banskim dvorima. Između ostalih, govorimo i o onim Audijima u kojima je Plenković jašio preko opožarene Dalmacije dok je polovna Dacia Logan, vjerojatno starija od deset godina, kaskala za njima.

Ali u tu svotu iz 2014. godine, u tih 366 milijuna kuna, uračunati su "samo" izdaci za gorivo, registraciju, osiguranje, naknada za najam, ali ne i troškovi nabave vozila, otkriva Revizijsko izvješće o učinkovitosti nabave i pravilnosti korištenja službenih vozila korisnika državnog proračuna.

Prema Registru proračunskih korisnika, u rujnu 2015. godine 636 korisnika imalo je gotovo 9500 službenih vozila, preciznije 504 korisnika, jer njih 128 nije imalo službena vozila. Četvorica uopće nisu dostavila podatke o broju službenih vozila.


Jasno je čiji će se vozni park obnavljati

Nisu propisani način i uvjeti obnavljanja voznog parka. Nije utvrđen okvirni broj potrebnih vozila kao ni opravdanost nabave za svako. Postupci javne nabave i utvrđivanje potreba traju predugo. Prije nabave automobila ne preispituje se je li najčešće korišteni model nabave i najisplativiji. Ne gledaju ima li možda i povoljnijih načina.

Uz to, revizija ima i problem s načinom evidencije o korištenju službenih vozila. Naime, često se ne unose svi propisani podaci, a kod kontrole potrošnje goriva nema usporedbe po grupama ili modelima vozila.

Na te limuzine s kojima revizija ima problema, i koje već plaćamo u stotinama milijuna kuna, Marićev se porez neće odnositi. One nisu starije od deset godina. Guzonje koje se voze u njima ne spadaju u tri četvrtine Hrvata sa starim autima. Novi porez njima donosi jedino pitanje koju će dodatnu opremu ubaciti u svoje skupocjene limuzine.

Kako je Marić rekao: "Naša ideja je da kroz zakonske izmjene napravimo iskorak prema obnavljanju voznog parka."

Jasno je čiji će se vozni park obnoviti ministrovim svježim, zelenim porezom.
 
 
Izvor: Index.hr
Piše: Denis Mahmutović
Foto: Hina/Screenshot Youtube
Objavljeno: 18. 9. 2017.
Poveznica na izvor
 
 
 
 
 
Da će porez biti poticaj za obnovu voznoga parka? Vidi vraga, gdje ovaj živi? Porez nikada nije bio poticaj nego namet, dadžbina i prisila. Što će se dogoditi? Naplatit će jako malo toga poreza. Odjavit će ljudi stare aute. I ostati bez mogućnosti putovanja na posao (prema javnome prijevozu koji imamo). Ostat će bez kruha, onakvoga kakvoga su mogli zarađivati.
 
U jednoj Njemačkoj uvođenje takvoga poreza može biti poticajno da se brže obnovi vozni park. Ali tamo se živi s njemačkim plaćama i plaća njemačke cijene. U Hrvatskoj takav porez može samo značiti zapečačivanje sudbine mnogih ljudi, i poticaj za odlazak negdje u Europu. Evo to je demografska politika hrvatskih vlasti - otjerati što više ljudi iz Hrvatske. Za čije oni interese rade?
 
Umjesto da daju ljudima sve moguće benefite i poticajna sredstva da lakše nabave novo vozilo - oni udri porezom, kao da je Hrvatska nekakva Njemačka.