– Ta je odluka bila u najmanju ruku preuranjena, u željeznici se nije ništa značajnije napravilo s tim sredstvima, jer nije bilo pripremljenih projekata, a HAC je ostao bez novca, iako ima velike dugove i tekuće obveze. Zbog toga se država mora dogovarati sa Europskom komisijom da HAC dobije odobrenje za novo zaduživanje. HAC je mogao barem pola godine ili duže imati prihode dok HŽ ne pripremi projekte, a ovako je to dodatni trošak. Zbog toga je značajno oslabljena pregovaračka pozicija Hrvatske u procesu monetizacije, jer se HAC nalazi u bezizlaznoj situaciji. Mislim da će ponuda potencijalnih koncesionara biti puno manja od očekivanja države, kao i da će se ponuditi isplata dijela novca u gotovini, dok će ostali iznos predstavljati dugoročno ulaganje u autoceste, ističe Lovrinčević za Novi list.

Ponude će realno biti na razini oko 2 milijarde eura u gotovini, a ostalo će biti investicije. Problem je i što se monetizacija odužila, a vjerojatno će trajati još duže, jer tek predstoji odluka Ustavnog suda o legalnosti referenduma. Čak i ako referenduma ne bude Vlada će doći u vremenski cajtnot i neće imati legitimitet za donošenje tako važne odluke, jer se monetizacija može dogoditi tek u predizbornom razdoblju. Zbog toga je svakim danom legitimitet Vlade sve manji i manji kad je riječ o monetizaciji, smatra Lovrinčević.
 
 
Izvor: SEEbiz.eu
Autor/izvor: SEEbiz / Novi list
Objavljeno: 22. 1. 2015.