Posebno je bio neugodan slučaj od 03. kolovoza 2015. kad sam vozio iz Karlovca prema Čakovcu. U Karlovcu je ENC uredno pročitan i displej pokazao da imam na računu 116 kn. Na Demerju je na displeju ispisano da nema podataka o ulazu (to mi se dogodilo u proljeće na starom izlazu sa autoceste za Zagreb).

Pozvonio sam na ponuđenu tipku i došao je operater, uzeo mi je ENC uređaj i nešto čačkao s njime, te mi naložio da „oprezno“ prevezem automobil preko 6 traka autoceste (sreća pa me policija nije vidjela) i da dođem u prostorije da se napravi zapisnik. Ljut, došao sam u prostorije gdje je zaposlenik počeo raditi zapisnik. Možda sam i bio neugodan prema njemu, pa mi se ovim putem i ispričavam, ali pitao sam ga odakle mu pravo i ovlast da traži osobne podatke od mene i da me tretira kao kriminalca koji je napravio krivično djelo, umjesto da mi se ispriča, jer iako mi je rako neka kupim drugi ENC uređaj, očigledno je greška na čitaču ENC-a u Zagrebu. Naime dan prije sam vozio iz Rijeke za Karlovac i sve je bilo u redu, a i u nastavku puta, na relaciji Sveta Helena – Varaždin, ENC je uredno očitan i nije bilo problema.

Rekao mi je da mi to piše u Ugovoru o radu, na što sam zaprepašten odgovorio, da mu taj Ugovor ne može dati nikakve javne ovlasti. Ponudio mi je nekakvu knjigu žalbe u raspadajućem stanju, a kako sam aktivist u Pokretu za zaštitu potrošača upitao sam ga gdje je vidljivo istaknuta obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora iz članka 10., Zakona o zaštiti potrošača (NN 41/14). Nije ga bilo, ali mi je djelatnik počeo recitirati nekakve e-mail adrese i govori brojeve telefona, što se nisam ni trudio zapamtiti.

Neprihvatljivo je da zbog očiglednog kvara čitača, a ne ENC-a se putnik zadržava oko 15 minuta da se napravi „zapisnik“ koji čak mora potpisati. Odvođenje putnika u zasebne prostorije je u naravi „lišavanje slobode“, jer kako mi kaže djelatnik „vi možete pobjeći“. Zar sam bio uhapšen? Zar nije dovoljno da raspolažete sa registracijskim brojem automobila, čak i sa snimke nadzorne kamere ako treba? A ne da djelatnik objašnjava kako će dobiti otkaz ako me ne privede i napravi zapisnik.

Predstojnice, nemojte zanemariti da djelatnici na naplatnim postajama, nisu ničim ovlašteni da legitimiraju i privode ljude, a da ne govorim o slici Hrvatske, kada djelatnici, kao mene privode na naplatnim postajama, a iza mene kolona vozila s turistima.

Ovakvo postupanje provocira da vozač napusti „mjesto događanja“, što bi ja sigurno napravio da mi djelatnik nije oteo moj ENC. Ovakva samovolja ne nedopustiva u Hrvatskoj. Zna se tko i kako može kontrolirati vozače na hrvatskim cestama. I ne zanemarite gospođo predstojnice da svaki putnik nije kriminalac. A ujedno Vas molim da postupite po članku 10. Zakona o zaštiti potrošača.

Željko Tomašić
 
 
Izvor: ROZP.hr
Otvoreno pismo napisao: Željko Tomašić
Objavljeno: 23. 8. 2015.