Prije svega, navod Uprave kako su sada stvoreni uvjeti financijske stabilnosti, odnosno kako “više nema zapreka” za isplatu uskrsnice nije točan – u vrijeme početka krize, Hrvatske autoceste su na svom računu imale deponiranih preko 500 milijuna kuna, uz još 10 milijuna eura rezerviranih za otpremnine.

Sve postojeće obaveze prema radnicima ugovorene su kroz godine sindikalnog djelovanja upravo kako radnici ne bi trebali poklanjati povjerenje upravama koje se izmjenjuju nego kako bi ostvarivali svoja prava na pravedan i transparentan način, temeljem ugovora o radu i Kolektivnog ugovora koji su izborili sami kroz sindikalno organiziranje.

Upravo zato što su prepoznali ozbiljnost situacije i što su lojalni Društvu, radnici i radnice HAC-a radili su sami u smjenama, bez plaćanja otežanih uvjeta rada, te poklonili svoje zaslužene stare i nove godišnje odmore i slobodne dane HAC-u, što je Društvu dodatno uštedjelo golema sredstva. S druge strane, Uprava je svoj odnos prema Društvu pokazala odlučivši obustaviti isplatu dospjele uskrsnice, čime je prekršila Kolektivni ugovor i svjesno oštetila Društvo. Budući da je HAC javno poduzeće, lošim gospodarenjem njegovim sredstvima oštećen je i javni interes.   

Još jednom bismo željeli naglasiti kako pred Sindikat ni u jednom trenutku nije bio stavljen prijedlog odgode isplate uskrsnice koji bi sadržavao i prijedlog roka u kojem će biti isplaćena, nego je Uprava jednostrano donijela odluku o obustavi isplate uskrsnice, uz najavu mogućnosti obustave isplate i drugih dodataka (regres, otežani uvjeti rada itd.) na sastanku s predstavnicima Sindikata.

Naposljetku, htjeli bismo naglasiti da isplatu uskrsnice nije omogućila dobra volja Uprave nego pritisak Sindikata kroz ogroman broj prikupljenih punomoći za tužbe, a – uvjereni smo – i blizina parlamentarnih izbora.

Radničkim organiziranjem oko pitanja utuživanja uskrsnica Sindikat je pokazao Upravi i svim budućim upravama kako će pristupiti svakom idućem kršenju radničkih prava.