HSLS: Neodgovorna Vlada ignorira volju pola milijuna hrvatskih građana
(Poslovni portal)
Obraćajući se javnosti tijekom konferencije za novinare u Novoj Gradiški, HSLS-ovci su prozvali Vladu neodgovornom, jer ignorira volju preko pola milijuna potpisa građana prikupljenih za održavanje referenduma. Smatraju kako je nedopustivo da građani i dalje čekaju, a vladajući nakon tri mjeseca od predaje zahtjeva od strane inicijative "Ne damo naše autoceste" opet kalkuliraju.
![9393.hslsovci](/upload/vijesti11/9393.hslsovci.jpg)
Priopćenje s konferencije donosimo u cijelosti:
"Ovdje se radi samo o potencijalnom referendumskom pitanju , svako pitanje treba formulirati tako da građani odgovaraju na meritum stvari. Kompromitirajuće je da se razmišljalo o slanju na ocjenu referendumskog pitanja i na sud EU. Tim činom se umanjuje kvaliteta Ustavnog suda RH i sramotno je da Europu zabavljamo sa ovim pitanjem. Broj prikupljenih potpisa jasno govori da ljudi žele referendum, da se on odnosi na monetizaciju i to je pitanje na koje treba tražiti odgovor. Tko god bio na Markovom trgu – volja građana se mora poštivati. Istovremeno pregovaranje sa možebitnim koncesionarima, davanje izjava u javnosti da bi mogli razmišljati i o prodaji mirovinskim fondovima, i na kraju izjava aktualnog ministra da „više nema motivacije“ , je najblaže rečeno neozbiljno od vladajućih.
Jasno je da se vladajući referenduma boje jer bi time ostali bez prihoda od monetizacije.
U pozadini je ideja da se kratkoročno riješi zaduženost i to na način da se ne razmišlja o posljedicama. Ono što je EU uvjetovala su strukturne reforme i kvalitetno raspolaganje domaćim resursima i neozbiljno je da čekamo na naputke EU. EU ne tjera da država reorganizira gospodarstvo na taj način i zbog toga država mora donijeti autonomnu odluku. Važno je da autoceste držimo u svojem vlasništvu i one su zamišljene kao generator razvitka turizma i cjelokupnog gospodarstva.
Itekako nam je važno da cestarine budu povoljne za turiste, građane i poduzetnike . Nije najvažnija stvar koliko ćemo prihodovati od s cestarina nego koliko ukupno zarađujemo na svim aktivnostima koje stvaraju BDP. Koncesionara neće biti briga hoće li ugušiti turizam i gospodarstvo nego će npr. Tunel Učka i Zračna luka ZG – udvostručiti cijenu tunela ili skupog parkiranja. Zasigurno će koncesionar štedjeti na održavanju.
Model koji zagovara HDZ, a to je privatizacija također ništa dobro ne bih donio. Nikada privatnik ne bi brinuo za infrastrukturu niti ulagao na održavanje jer je praksa pokazala da je njemu na prvom mjestu samo zarada i kapital. Autoceste su javno dobro i one se ne mogu prodavati.
HSLS podržava Inicijativu kao i na samom početku kada smo se pridružili skupljanju potpisa. Jedino pravo rješenje je i dalje ; re program dugova, vračanje 0,40 lp od trošarina nazad HAC i model obveznica."
O pitanju šengejske granice govorio je Šerif Isaković, vijećnik HSLS-a u Županijskoj skupštini:
-Iako je pitanje šengejske granicemeđudržavno pitanje,jer financiranje i briga pada na teret države odnosno fondovaEUnamijenjenim za tu namjenu, smeta meponašanje lokalnih vlasti, od županijske i gradskih do svih ostalih,jer se ponašamo kao da to nije naše pitanje.
Šengenska granica podrazumijeva strogu disciplinu i kontrolu, uz ostaloborbu protivkriminala, atreba i azile za strance. Treba osposobiti Policiju i5000 policajaca.Zbog specifičnog položaja kojiima Hrvatske i granice duge1300 kilometarapotrebna su ogromna sredstva, aizdvojeno je svega 120 milijuna euraza potrebe infrastrukture i osposobljavanja policije iuređenja granice.
Ministar kaže da će proces pripremne uspostavu šengenske granice trajati cijelo ljeto, moždai godinu dana. Problem je terorizam koji se dogodio u Parizu i još nekim zemljamašto će još odgoditi uspostavu šengejske granice. Hrvatska je u težem položaju od drugih zemalja i treba očekivatbrojne kontrole, apotrebna je suglasnost svih članica EU.
Kada se danas prelazi granicanemam osjećaj da se išta promijenilo osim formalnosti koju predstavljaploča s natpisomEUi jedankolničkitrak.
Uspostavom šengejske granice Hrvatska će podići autoritet i ugled među članicama EUi u svijetu.
Za nas je jako važno kakoće ta granica funkcionirati ali i to što će se tu događati, od infrastrukture i raznih uređaja na granici kojiće,osim obuke policajaca, puno stajati. Smatram da je120 milijuna eura nedostatnoza granicudugu 1300 kilometara. Očekujem daće Hrvatska zadovoljitisve zahtjevevezane za uspostavu šengejske granice -
Osvrt na 25. obljetnicu osnivanja prvog ogranka HSLS-a u našoj Županji, podsjetila je Marija Karlovćan – Subić, dopredsjednica ŽV i predsjednica HSLS-a u Novoj Gradiški te se referirala na važnost teme; monetizacije i šengejske granice;
-Danas razgovaramo o dvije aktualneteme koje nisu značajne samona državnoj razini,ana našem području, nažalost,nisu riješene. Stajalište HSLS-a, kao stranke, je da aktivno želi sudjelovatiu rješavanju problemana najnižoj raziniu lokalnoj zajednici pa sve do državne razine. U današnje vrijeme, mnogi problemi, za koje smo očekivalida će biti riješeni,ili će se barem započeti rješavatina pravi način, nisu riješeni. Tako nas jei danas dočekaoproblem s autocestama.Ako sve svoje vitalne interese stavimo uruke i nadležnost stranihkompanijai stranih interesaondajedovedeno u pitanje, uopće, opstankai nas kao građanahrvatske države ihrvatske države.
O tome u ovim vremenima svaka politička opcija, kojih uistinu danas ima previše u Hrvatskoj, demokracijutreba graditiotvarajući nove prostore.Međutim, iživljavanje demokracije,kao što je to danas slučaj u Hrvatskoj, bez političke odgovornosti,a da se ne vidi konkretan doprinos koji mora biti temelj ismisao političkog rada, bojim se de je na neki način promašaj.