Hrvatski sabor prošlog je tjedna usvojio Financijski plan Hrvatskih cesta za sljedeću godinu s projekcijama za 2025. i 2026., čime je odobren ambiciozni plan gradnje novih prometnica.

Početkom sljedeće godine očekuje se da Vlada usvoji Program građenja i održavanja javnih cesta u sljedećem četverogodišnjem razdoblju. Time će se stvoriti formalni okvir za pronalaženje financijskih sredstava za realizaciju tih projekata. – Niti jedan projekt ne počinjemo bez prethodno odobrenih sredstava – tvrdi Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

Među velikim projektima čija će gradnja početi u 2024. među ostalim su brza cesta Požega – Staro Petrovo Selo, kojom će Požega biti spojena na autocestu, spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8, u sklopu čega je gradnja tunela Kozjak, obilaznice Orebića i Vukovara, cesta Ravča – Drvenik, Marija Bistrica – Zlatar Bistrica.

Počet će i gradnja ceste od Nove Varoši do Okučana kojom će se novosagrađeni most Gradiška preko Save spojiti s autocestom. Sljedeće godine će početi i gradnja preostalog dijela ceste čvor Sisak – Sisak kojom će se autocesta Zagreb – Sisak spojiti s gradom Siskom te se nastavlja gradnja Srijemske transverzale koja će Ilok spojiti s autocestom Bregana – Lipovac. Počet će i gradnja dionice splitske obilaznice od Omiša do Dugog Rata te brze ceste Nuštar – Vukovar.

U 2024. bi pak mogao u promet biti pušten jedan veliki projekt – novi most preko rijeke Save kod Gradiške zajedno sa spojnom cestom do Novog Varoša. No, to ovisi o gradnji novoga graničnog prijelaza koji je u nadležnosti Ministarstva financija.