Hrvatska je Jaspersu ("Joint Assistance in Supporting Projects in European Regions, zajednička pomoć za potporu projektima u europskim regijama) tijelu koje čine predstavnici Europske komisije, Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj, poslala zahtjev za sufinaciranje gradnje Pelješkog mosta i svu popratnu dokumentaciju.

Zatražili smo da Europska komisija projekt sufinancira sa 85 posto, rekao nam je jučer ministar regionalnog razvoja Tomislav Tolušić. Nakon pregleda cijele dokumentacije, Jaspers će ju, prema njegovim riječima, uputiti Europskoj komisiji, koja će u roku do tri mjeseca donijeti i formalnu odluku o sufinaciranju projekta. Iako su se u javnosti pojavile informacije da je Hrvatska u Europsku komisiju prošlog petka uputila aplikaciju za sufinanciranje projekta, to nije točno.


Natječaj u ponedjeljak

"Od Hrvatske nismo dobili formalnu aplikaciju za projekt Pelješkog mosta”, rekli su nam pak u Europskoj komisiji.

Hrvatska je u dokumentaciji koja je poslana Jaspersu zatražila sufinaciranje cjelokupnog projekta, dakle samog mosta, pristupnih cesta i zaobilaznice Stona. Ukupna vrijednost projekta je 380 milijuna eura. Tolušić je uvjeren da će Europska komisija odobriti sufinanciranje u traženom iznosu, što znači da bi EU projekt financirala sa 285 milijuna eura, a 95 milijuna eura dala bi Hrvatska.

Paralelno s procedurom odobravanja sufinanciranja provodio bi se i natječaj za gradnju mosta i dijela pristupnih cesta. Procijenjena vrijednost tog dijela projekta je 1,750 milijardi kuna. Tolušić najavljuje da će Hrvatske ceste natječaj objaviti najkasnije u ponedjeljak. Na taj način, naglašava ministar, neće se izgubiti vrijeme čekajući formalnu odluku Komisije o sufinanciranju. To nije ništa novo. Tako je bio pokrenut i projekt modernizacije Zračne luke Dubrovnik. 

Natječaj bi se proveo u dva kruga, a izvođač će biti poznat do kraja godine. Nakon natječaja za most bili bi fazno raspisani i natječaji za pristupne ceste na Pelješcu i zaobilaznica Stona.

Cjelokupni projekt bit će financiran iz fonda EU namijenjenog gradnji cestovne infrastrukture u Hrvatskoj. U tom fondu je oko 330 milijuna eura do 2020. To znači da će Hrvatska sav taj novac utrošiti na samo jedan projekt. Ministar Tolušić u tome ne vidi problem.

"Projekt Pelješkog mosta je, za razliku od svih drugih cestovnih projekata, najspremniji. Svi ostali projekti nisu spremni. Ni ja ni kolega Butković ne želimo gubiti vrijeme i čekati da se neki projekti pripreme te da na kraju izgubimo novac. Zato idemo s punim financiranjem Pelješkog mosta”, kaže on.I prema neslužbenim informacijama, uopće nije sporno da će Europska komisija odobriti sufinanciranje gradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta. Samo je pitanje u kojem iznosu.


Strani izvođači

Prema najavama, izvođač radova trebao bi biti poznat potkraj godine. Naši sugovornici tvrde da bi natječaj mogao pobuditi veliko zanimanje u svijetu te se očekuje velik broj prijava. Teško je očekivati da će se na natječaj javiti neki domaći konzorcij građevinskih tvrtki. Prije se može očekivati da će se domaće tvrtke javiti s nekom jakom stranom kompanijom. Očekuje se i prijava velikih kineskih građevinskih kompanija koje bi, tvrde naši sugovornici, mogle pomutiti račune europskim tvrtkama.
 
 
Izvor: Jutarnji
AUTOR: Krešimir Žabec
OBJAVLJENO: 19.06.2016.
Poveznica na izvor