Smanjenje troškova

Kazao je da će on sve pripremiti za to i kako ne vidi razloga zašto IPO ne bi proveo HDZ ako pobijedi na izborima.

No u HDZ-u kažu da neće provesti nijedan plan ove vlade za autoceste. Oleg Butković, predsjednik HDZ-ova Odbora za promet, pomorstvo i veze, kaže da će njegova stranka imati gotove programe restrukturiranja cestarskih tvrtki kad dođe na vlast, a koji će uključivati smanjenje troškova i povećanje prihoda.

– Što se tiče troškova, tu ima dosta prostora za njihovo smanjenje, a prihodi se mogu povećati uvođenjem vinjeta – kazao nam je Butković. Dodao je da se dugovi ARZ-a i HAC-a mogu reprogramirati uz povoljne kamate, ali da je za to nužno restrukturiranje tih tvrtki. Butković kaže da će gospodarski program HDZ-a, koji će uskoro biti predstavljen, među ostalim sadržavati i restrukturiranje javni tvrtki.

Hajdaš Dončić kazao je u intervjuu i da je razgovarao s Josipom Budimirom, ekonomskim strategom HSLS-a, koalicijskog partnera HDZ-a, o problemu refinanciranja dugova HAC-a i ARZ-a. Budimir kaže da su on i ministar sudjelovali na jednoj panel-raspravi te da je pritom izložio argumente protiv monetizacije, a i IPO-a. On ističe da je refinanciranje dugova za autoceste neizbježno neovisno o tome ide li se u IPO ili ne.

Bez visokih profita

– Ako država prethodno provede poslovno restrukturiranje sustava upravljanja autocestama, može čak biti i u povoljnijem položaju od privatnih investitora u HAC-ONC-u kao tražitelj kredita – navodi Budimir. Dodaje da povoljniji položaj države proizlazi iz činjenice da ona svojim „vlasnicima“ ne mora kroz taj projekt osigurati visoke profitne stope. Pritom se prije refinanciranja, napominje, mora obvezno provesti restrukturiranje.

 
 
Izvor: Večernji.hr
Autor: Josip Bohutinski
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
Objavljeno: 28. 6. 2015.