Građanima bi tako išlo 51 posto dobiti, a državi 49 posto.

"Sadašnja dobit je milijardu i 300 milijuna kuna, koja se onda dijeli po udjelima, a taj novac koji bi ostao služio bi autocestama da vraćaju ostatak duga, dakle ostalo, zarada dioničarima", objašnjava ministar.

 
Butković: Bolje tako nego monetizacija

"Ovako ići u privatizaciju bez da se te tvrtke učine prihvatljivim, sređenim, složenim, ja mislim da je osuđeno na propast, ali napominjem svakako bolje od monetizacije", kaže Oleg Butković, član Predsjedništva HDZ-a.

Ipak, postoji i opasnost u ovome pristupu.

 
Stanić: Što ako autocestama krene loše?

"Ukoliko sutra autocestama krene loše, mirovinski fondovi kao i svaki drugi investitor će se nastojati u što kraćem roku riješiti dionica i one mogu postati vlasnici bilo koga", kaže Mijat Stanić iz inicijative "Ne damo naše autoceste".

Analitičar Tihomir Domazet ističe kako bi bilo jednostavnije da Vlada izda dug kod građana koji imaju depozit koji čak i prelazi 4,1 milijardu.

"Onda bi bilo bolje i jednostavnije da vlada izda dug kod građana koji imaju depozit, čak i veći nego 4,1 milijardu uz uvjet da promijeni ekonomsku politiku tako da stopa rasta bude viša nego prinos na te obveznice", ističe Domazet.

Ministar Hajdaš Dončić naglašava kako bi se građanima mogla ponuditi kupnja udjela u vlasništvu autoceste, i to već u rujnu ove godine.
 
 
Izvor: Index.hr
Piše: R.I.C.
Foto: FAH
Objavljeno: 1. 3. 2015.