Podsjetimo, 50-godišnji Saša Repeša iz Rijeke vozio je ralicu HAC-a koja se prevrnula na autocesti Rijeka - Zagreb te zabila u zaštitnu ogradu.

Rezultati obdukcije pokazali su da nije preminuo uslijed nesreće, već je vjerojatno umro od zastoja srca, nakon čega je uslijedila nesreća.


Satima bili u kafiću

U satima koji su prethodili nesreći, pokojnik i nekoliko njegovih kolega angažiranih na toj dionici autoceste, umjesto da kolnik nastave posipavati solju - usred smjene otišli su u kafić. Ondje su neki od njih satima pili alkohol, a onda sjeli za volan. Sve ovo istražuje i unutarnja kontrola Hrvatskih autocesta, javlja RTL Direkt.

Te noći dvije ralice krenule su na posao iz Tehničke jedinice u Čavlima oko 22 sata. Posipali su autocestu solju između Čavla i Vrata u smjeru Zagreba, i odjednom, usred smjene, otišli u obližnji kafić.

Prije nesreće, a za trajanja smjene, četvero radnika HACa parkiralo je ralice u blizini naplatne postaje u Vratima, a više od idućih tri sata proveli su u obližnjem ugostiteljskom objektu.


Podaci s GPS-a

Iz HAC-a gotovo pa potvrđuju da njihovi radnici nisu dovršili posipavanje.

"Naglašavamo da se radilo o preventivnom posipavanju te da u trenutku nesreće nije postojala opasnost zaleđivanja, s obzirom da je dionica posipana u smjeni prije nesreće", poručuju.

Prema podacima s GPS-a u kafiću su bili, a neslužbeno - neki od njih i pili alkohol gotovo 4 sata - od 22:30 pa sve 02:30. Da bi 20-ak minuta kasnije zbog srčanog udara vozač jedne od ralica sletio s ceste i prevrnuo se te poginuo u blizini izlaza Čavle. Poginuli je, tvrde neki njegovi kolege, bio trijezan. A od preostale trojice radnika, neslužbeno, jednom je pet sati nakon nesreće izmjereno promil i pol alkohola u krvi. Nije najjasnije jesu li i koliko popili i preostala dvojica.

Neslužbeno, vozači ralica te su noći vozili i brže od dopuštenog - 90 kilometara na sat. Zbog svega su prijavljena trojica radnika, ali i šef smjene te svu četvoricu čeka disciplinski postupak.

Iz HAC-a su u priopćenju poručili da će na temelju nalaza unutarnje kontrole provesti postupak uvtrđivanja odgovornosti radnika te u konačnici donijeti i odgovarajuće mjere.


Iskazi vozača i suvozača

Hrvatske autoceste očito skrivaju javnosti da su im spomenuti djelatnici te noći bili alkoholizirani, i da su time ugrozili sigurnost ostalih sudionika u prometu. Jasno je to iz povjerljivih očitovanja koja su spomenuti vozači i suvozači ralica morali napisati nakon nesreće, koja je RTL objavio:

Prvi vozač tako navodi: "Došli smo do naplatnih kućica Vrata te smo otišli u gostionu. Tamo smo se zadržali do 2 i 20 i pila se žestica".

Drugi djelatnik, suvozač ralice spominje: "Po dolasku u kafić došla su i naša dva vozača te su počeli piti žestoka pića, šta im nije bio običaj, takve stvari raditi dok upravljaju kamionima.

Platio sam prvu turu pića i rekao ajmo dečki, na šta su se oni oglušili i dalje naručivali alkoholna pića. Ja sam i dalje pio cedevitu.

Uočio sam da je vozač vidno pijan te da nije u stanju voziti. Više puta sam ga zamolio da mi da ključeve da ja nastavim sa vožnjom, ali on je to odbijao i bio je drzak.

Više puta zaredom sam pitao vozača da li je u stanju voziti i rekao je da može voziti bez problema, na što sam ja rekao da ne vozi ako je pijan. Njegov odgovor je bio  - ajde mali ne pričaj gluposti, jučer si došao u firmu i sad ćeš meni govoriti kako ću voziti".
 
 
Izvor: Index
Piše: R.I.
Foto: Goran Kovačić / PIXSELL
Objavljeno: 10. 1. 2018.
Poveznica na izvor
 
 
 
Još o istoj temi:
 
eZadar.rtl.hr
 
Net.hr