Pregovori hrvatske Vlade sa Svjetskom bankom o restrukturiranju cestarskih tvrtki i kreditnog aranžmana od 1,8 milijardi eura kojim bi se refinancirali njihovi dugovi u završnoj su fazi. Detalji tog programa restrukturiranja još se bruse, no od dobro upućenih u pregovore može se doznati će se sigurno ići u institucionalnu reorganizaciju cestarskih tvrtki, a to prvenstveno znači da će se tvrtka HAC-ONC spojiti s Hrvatskim autocestama. HAC-ONC osnovan je 2012. u sklopu plana Vlade Zorana Milanovića da autoceste dade u koncesiju. Njegovi osnivači su HAC i Autocesta Rijeka – Zagreb, za koje ta tvrtka održava autoceste i naplaćuje cestarinu.

Kako se od koncesije odustalo, prestao je i smisao postojanja HAC-ONC-a. Kako bi se smanjili troškovi poslovanja tih triju tvrtki i udvostručenje šefovskih pozicija, HAC-ONC će uskoro biti ukinut. No iako u pregovorima sa Svjetskom bankom sudjeluje i šef te tvrtke Boris Huzjan, to ga nije spriječilo da ovih dana u HAC-ONC-u osnuje novi Samostalni odjel za pravne poslove i tako stvori još jedno šefovsko mjesto, unatoč tome što bi za par mjeseci HAC-ONC trebao biti spojen s HAC-om u kojem postoji cijeli Sektor pravnih poslova. U HAC-ONC-u nisu odgovorili na naše pitanje tko će biti šef tog novog odjela u tvrtki.

Naši sugovornici tvrde da će to biti bivša direktorica naplate cestarine u HAC-u i trenutačno pravna savjetnica u HAC-ONC-u Katarina Benković. U HAC-ONC-u kažu da imaju 10 pravnika i da je novi Samostalni odjel za pravne poslove osnovan zbog poslovne potrebe – objedinjavanja pravnih poslova te veće učinkovitosti i efikasnosti. Tvrde da osnivanjem Samostalnog odjela neće biti povećan broj radnika koji obavljaju pravne poslove nego da je riječ o reorganizaciji radi poboljšanja operativne provedbe.

– Predmetna reorganizacija u bilo kojem budućem poslovnom restrukturiranju neće imati utjecaj jer nema povećanja broja izvršitelja – objašnjavaju u HAC-ONC-u.    
 
 
Izvor: Večernji
Autor: Josip Bohutinski
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Objavljeno: 30. 1. 2017.
 
 
 
Još o istoj temi:
 
Poslovni dnevnik