HAC na održavanje tunela Sv. Ilija i dalje troši 9 milijuna kuna godišnje, iako više na njemu nema prihoda
(Vijesti.rtl.hr) ISTRAŽIVANJE RTL-A
Dok ne ispunjavaju obećano Komisiji, Vlada nas svako malo iznenadi nekom populističkom mjerom, poput posljednje najavljene mjere ukidanja nekih tunelarina ili mostarina.
Konkretnom odlukom o ukidanju tunelarine kroz Svetog Iliju Vlada je iz džepa Hrvatskih autocesta izbila oko 25 milijuna kuna na godinu.
Provjerili smo s građanima slažu li se s Vladinim odlukama.
Istraživanje agencije Promocija plus predstavio je u RTL-u Danas Ivan Vrdoljak.
"Nakon ukidanja tunelarine za Svetog Iliju pojavili su se zahtjevi za ukidanje naknade za tunel Učku te cestarine na autocesti prema Sisku i kroz Zagorje. Međutim, čini se da te inicijative Vlada neće provesti, dok je najavljeno kako je ipak moguće ukidanje naknade za prelazak preko Krčkog mosta jer, kako smo doznali, to im dopušta Zakon o otocima”, kazao je Vrdoljak.
Istraživanje, koje je za RTL provela agencija Promocija plus na 1300 građana Hrvatske, pokazalo je da gotovo 80 posto građana podržava ukidanje naknade za Svetog Iliju i Krčki Most. Tome se protivi 13,8 posto, a ne zna 6,7 posto ispitanih.
Inače, naknada za prolazak kroz tunel Sveti Ilija iznosi 20 kuna, a za Krčki most 21 kunu.
Građani su najviše za ukidanje naknada jer smatraju da to olakšava život lokalnom stanovništvu. Uz to, njih više od 16 posto smatra da građani ne moraju ponovno plaćati kad su već financirali gradnju. Dodatni argument za njih 14 posto je da je Krčki most odavno otplaćen, dok 10 i pol posto ljudi smatra da bi ukidanje ovih naknada potaknulo lokalno gospodarstvo. Za kraj, njih 16,7 posto ne zna ili je dalo neki drugi odgovor.
S druge strane pak, najveći broj građana, njih 40 posto, smatra da se ovom odlukom ostale regije stavljaju u neravnopravan položaj. Ostali razlozi su da nije fer da strani turisti, koji ni na koji način nisu financirali izgradnju, sada ne moraju plaćati, zatim stav da podignute kredite moraju plaćati svi, a njih gotovo 12 posto boji se da će održavanje tunela i mosta pasti na državni proračun.
Umjesto zaključka, spomenimo da Hrvatske autoceste na godinu na redovito održavanje tunela Sveti Ilija potroše oko devet milijuna kuna. Taj novac će morati osigurati Hrvatske ceste iako im tunel neće donositi nikakve prihode. Slično bi bilo i s Krčkim mostom, ali i sa svim ostalim cestama koje se sad plaćaju.
Provjerili smo s građanima slažu li se s Vladinim odlukama.
Istraživanje agencije Promocija plus predstavio je u RTL-u Danas Ivan Vrdoljak.
"Nakon ukidanja tunelarine za Svetog Iliju pojavili su se zahtjevi za ukidanje naknade za tunel Učku te cestarine na autocesti prema Sisku i kroz Zagorje. Međutim, čini se da te inicijative Vlada neće provesti, dok je najavljeno kako je ipak moguće ukidanje naknade za prelazak preko Krčkog mosta jer, kako smo doznali, to im dopušta Zakon o otocima”, kazao je Vrdoljak.
Istraživanje, koje je za RTL provela agencija Promocija plus na 1300 građana Hrvatske, pokazalo je da gotovo 80 posto građana podržava ukidanje naknade za Svetog Iliju i Krčki Most. Tome se protivi 13,8 posto, a ne zna 6,7 posto ispitanih.
Inače, naknada za prolazak kroz tunel Sveti Ilija iznosi 20 kuna, a za Krčki most 21 kunu.
Građani su najviše za ukidanje naknada jer smatraju da to olakšava život lokalnom stanovništvu. Uz to, njih više od 16 posto smatra da građani ne moraju ponovno plaćati kad su već financirali gradnju. Dodatni argument za njih 14 posto je da je Krčki most odavno otplaćen, dok 10 i pol posto ljudi smatra da bi ukidanje ovih naknada potaknulo lokalno gospodarstvo. Za kraj, njih 16,7 posto ne zna ili je dalo neki drugi odgovor.
S druge strane pak, najveći broj građana, njih 40 posto, smatra da se ovom odlukom ostale regije stavljaju u neravnopravan položaj. Ostali razlozi su da nije fer da strani turisti, koji ni na koji način nisu financirali izgradnju, sada ne moraju plaćati, zatim stav da podignute kredite moraju plaćati svi, a njih gotovo 12 posto boji se da će održavanje tunela i mosta pasti na državni proračun.
Umjesto zaključka, spomenimo da Hrvatske autoceste na godinu na redovito održavanje tunela Sveti Ilija potroše oko devet milijuna kuna. Taj novac će morati osigurati Hrvatske ceste iako im tunel neće donositi nikakve prihode. Slično bi bilo i s Krčkim mostom, ali i sa svim ostalim cestama koje se sad plaćaju.