Tog 24. travnja 2004. Goran P. (18) iz okolice Sv. Ivana Zeline sa svoja dva maloljetna prijatelja, N. G. i T. Č., sjeo je za upravljač golfa jedinice te krenuo u vožnju. Samo dan prije postao je punoljetan i ponosno je podigao svoju vozačku dozvolu.

Mokra cesta

Trojica prijatelja oko 19 sati vozila su se iz smjera Brezovca Zelinskog prema Obrežu Zelinskom, dan je bio oblačan, a cesta mokra. Mladi vozač odjednom je došao do vrlo opasnog djela ceste, a nije bilo nijednog znaka koji bi ga upozorio na ograničenje brzine te na dvostruke zavoje koji slijede. Na vrhu prijevoja, pri izlasku iz desnog zavoja i pri ulasku u lijevi, mladić je izgubio nadzor nad automobilom i u zanošenju prešao na prometni trak namijenjen za promet vozila iz suprotnog smjera. U tom trenutku iz suprotnog smjera naišao je furgon mercedes 8K kojim je upravljao Josip Ž. i sudar je bio neizbježan. Teretnjak je udario u desnu bočnu stranu golfa i u strašnom sudaru Goran P. i N. G. na mjestu su poginuli, a T. Č. je sat nakon nesreće preminuo u KB-u Dubrava.

Jedanaest godina nakon teške nesreće u kojoj su život izgubila trojica mladića obitelj Gorana P. na zagrebačkom je Općinskom građanskom sudu, odnosno Stalnoj službi u Sv. Ivanu Zelini, nepravomoćno dobila spor protiv Hrvatskih autocesta (HAC), Hrvatskih cesta (HC) i Županijske uprave za ceste Zagrebačke županije te su zbog smrti sina i brata dobili odštetu od ukupno 257.500 kuna.

U tužbi su tvrdili da HAC, HC i ŽUC snose odgovornost za nesreću jer cestu nisu opremili nužnim prometnim znakovima prema osobinama i stanju ceste.

– Cesta na kojoj se nesreća dogodila vrlo je opasna za sigurnost prometa jer je riječ o prijevoju i dvostrukom zavoju pri čemu je trebalo postaviti znak opasnosti nailaska na prijevoj i dvostruki zavoj te ograničiti brzinu kretanja zbog tog opasnog dijela ceste – navodi se u tužbi.

Još pet nesreća

Obitelj je tvrdila i da se nesreća ne bi dogodila da je na cesti postojala prometna signalizacija jer bi postojanje znakova i ograničenja brzine upozorilo mladog vozača na opasnost te potrebu smanjenja brzine. Tužena strana odgovornost za tešku nesreću prebacivala je na mladića navodeći kako su na toj cesti postavljeni znakovi koji upozoravaju na opasnosti te da mladi vozač nije prilagodio svoju brzinu stanju i osobinama ceste.

Pri donošenju nepravomoćne presude tu je činjenicu sud i uzeo u obzir, no sutkinja Vesna Valetić ipak je utvrdila da su HAC, HC i ŽUC odgovorni za pogibiju trojice mladića jer opasno mjesto na cesti, gledano iz smjera kojim je vozio 18-godišnjak, uopće nije bilo označeno nikakvom prometnom signalizacijom. To je u nalazu naveo i prometni vještak Srećko Hlišć istaknuvši kako bi se mladić mogao pripremiti za opasne zavoje da je postojala prometna signalizacija.

– U slučaju da su u smjeru kretanja poginulog vozača na ulasku u lijevi zavoj bili postavljeni isti znakovi, kao što su bili za smjer kretanja vozača furgona, poginuli vozač mogao se unaprijed pripremiti za svladavanje opasnih zavoja smanjujući brzinu na ograničenu jer vozači izbjegavaju autocestu A4, Goričan Zagreb koja se proteže paralelno s istom autocestom – piše u nalazu vještaka na koji se u nepravomoćnoj presudi poziva i sutkinja Valetić.

Utvrđeno je i da se na istom mjestu te godine dogodilo pet nesreća od kojih je još jedna bila sa smrtnim ishodom, a postojale su i dojave o izlijetanju s tog dijela ceste, no to ipak nije prijavljeno policiji. Da je riječ o opasnoj cesti, odnosno prijevoju u kombinaciji s dvostrukim zavojem ŽUC su brojim dopisima upozoravali iz Policijske postaje Sv. Ivan Zelina, a u svojim dopisima navodili su i kako se mogućnost da se nesreća dogodi povećava u vrijeme smanjene vidljivosti i mokrog kolnika. No, nitko do nadležnih nije reagirao. Tek su u siječnju 2007. godine na mjestu stradavanja trojice mladića postavljeni znakovi koji upozoravaju na približavanje prijevoju, dvostrukom zavoju i znak za ograničenje brzine na 60 kilometara na sat.
 
 
Izvor: Večernji.hr
Autor: Martina Butorac
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
Objavljeno: 24. 8. 2015.