Najviše novca u ovogodišnjem proračunu, odnosno planu nabave, “Hrvatske ceste” izdvojit će za rekonstrukciju te izgradnju prometnog prstena oko Splita.

Brojke premašuju 403 milijuna kuna, pa se i Splićani, ali i žitelji cijele Dalmacije, one južne i zapadne, pa Bosne i Hercegovine, koji svi gravitiraju drugom gradu u državni, kao i brojni turisti koji pohode Dioklecijanov grad, nadaju skoro i rješenju prometnih zagušenja. Gužve su postale, nažalost, svakodnevna pojava, poglavito za vrijeme “rush hour”, kada je pristup Splitu nemoguć.
U kolonama se zna čekati satima!

U frenkventno “radnim” satima na ulazu u grad sa sjeverne strane od Solina, dok je onaj istočni ulaz iz Stobreča tijekom turističke sezone dodatno blokiran tijekom cijelog dana, pa je prava avantura nekih 21 kilometar od Omiša do Splita proći u realnom vremenu, jer su gužve u prolazu kroz sam Omiš, pa slijedi zagušenje u Podstrani kod hotela “Lav”, te od lučice Strožanac kroz raskrižje Stobreč, i onda opet problem pri samom ulazu u Split, od Lovrinca do križanja s ulicom Domovinskog rata.

Srećom, ovaj dio je napravljenom rampom donekle “svladan”, pa je manja gužva jer se iznašlo rješenje rasterećenja za vozila koja idu direktno put Solina, te napravljenom rampom uspijevaju barem na toj dionici izbjeći semafor, no na svim ostalim pravcima jednostavno je – gužva!

Splitska aglomeracija

Protok vozila odavno je, ima već više desetljeća, prerastao u cestovnu infrastrukturu! Prepoznale su to, naravno, “Hrvatske ceste”, državna tvrtka zadužena za prometnu povezanost diljem Lijepe naše, te su u suradnji sa Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, 4. svibnja 2018., na sjednici Vlade u Splitu, dogovorili rješenje gorućeg problema grada podno Marjana. I evo, sada imamo, na početku 2020. godine, u planu nabave “Hrvatskih cesta” dva važna projekta – rekonstrukciju križanja Širina u Solinu, te izgradnja dionice čvor Mravince - čvor TTTS u dužini od 2,5 kilometara sa spojnim cestama. Ovih 2,5 kilometara su izuzetno važni za rasterećenje pravca prema Omišu, odnosno sastavni su dio brze ceste Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš, koju generacije žitelja Omiške rivijere sanjanju – godinama...

Radi se o projektu “teškom” 2,435 milijardi kuna, koji ima građevinsku dozvolu od 2011. godine, ali su radovi, izuzev dijela obilaznice Omiša, zaustavljeni. Plan je u sklopu multimodalne platforme Splitske aglomeracije - nastavak zaobilaznice Splita - izgraditi modernu cestu u dužini od 21,5 kilometara, od čega bi čak 15,4 kilometra bila četverotračna brza cesta. Cesta primjerena 21. stoljeću!

Radilo bi se kroz četiri faze: prva čvor Mravince - čvor TTTS, vrijedan 336,8 milijuna kuna, pa druga faza čvor TTTS - Grljevac - čvor Stara Podstrana, za koji ćemo izdvojiti 705,69 milijuna kuna. Slijedi treća faza - čvor Stara Podstrana - čvor Jesenice od 268,18 milijuna kuna, te čvor Jesenice - čvor Dugi Rat, procijenjen na 276,31 milijun kuna, uz posljednju dionicu čvor Dugi Rat - Omiš, most Cetina od 838,35 milijuna kuna. Potonji radovi na mostu Cetina provode se od 2019. godine, gdje se izgradila spojna cesta, a uskoro se kreće i s gradnjom mosta, za što će se izdvojiti 174,5 milijuna kuna. Ovim projektom riješili bismo napokon prometne zastoje do Omiša, no vratit ćemo se na početak cijele priče, prve karike zaobilaznice, a to je prva faza brze ceste čvor Mravince - čvor TTTS!

Radi se o gradnji 2,6 kilometra četverotračne prometnice koja bi dodatni čvor u sredini imala ispod splitskog odlagališta otpada Karepovac, a gradnjom novog pravca na njega bi se preusmjerili postojeći tranzitni prometni tokovi. Preciznije, promet s dionice Kaštela - Solin - Stobreč, te Dugopolje - Stobreč. Dodatnim pravcem, obilaskom grada, izbjegle bi se gužve i cilj bi napokon bio postignut – rasterećenje ulaza u Split!

- Ova dionica se projektira, očekujemo uskoro lokacijsku dozvolu, javna nabava radova počinje u drugom kvartalu tekuće godine, i to je to! Krećemo – zadovoljno je cjelokupan projekt prezentirao u Splitsko-dalmatinskoj županiji prvi čovjek uprave “Hrvatskih cesta” Josip Škorić.

U sklopu ulaganja u prometnice oko Splita važno je uređenje i raskrižja Širina u Solinu, čijom bi se rekonstrukcijom osigurao brži protok vozila prema sjevernom ulazu u grad.