Državna tvrtka HAC ONC ima svoje pravnike, a vanjske plaća 120.000 kuna bez PDV-a za savjetovanje
(Novi list)
Ulaganje u reorganizaciju
Vanjski odvjetnici su angažirani za poslove provođenja reorganizacije Društva, čiji je najvažniji cilj smanjenje troškova i povećanje efikasnosti poslovanja
Iako ima svoje pravne stručnjake, državna tvrtka HAC ONC angažirala je putem natječaja vanjsku odvjetničku tvrtku (Odvjetničko društvo Buterin & Posavec) po cijeni od 120.000 kuna bez PDV-a za poslove provođenja reorganizacije Društva, čiji je najvažniji cilj smanjenje troškova i povećanje efikasnosti poslovanja. Iako su u sustavu državnih tvrtki zaduženih za hrvatske autoceste tri povezane tvrtke, Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ), koje su ujedno vlasnici Hrvatskih autocesta Naplate i održavanja (HAC ONC), svejedno nemaju pravnih kapaciteta za provedbu reorganizacije društva, iako je nedvojbeno da imaju na plaći podosta pravnih stručnjaka.
Na pitanje zašto se uopće angažira i plaća vanjski odvjetnički ured, u HAC ONC-u odgovaraju kako je Uprava Društva utvrdila da je za provođenje reorganizacije potreban pravni tim stručnjaka.
– Kako Društvo nema Pravnu službu, već ima zaposlena tri pravna savjetnika u organizacijskim jedinicama Društva u kojima obavljaju poslove iz njihove nadležnosti, bilo je neophodno ugovoriti uslugu pravnog savjetovanja za realizaciju navedenog zadatka. U izradi novog koncepta reorganizacije Društva sudjelovat će čelnici ustrojstvenih jedinica i pravni savjetnici i isti će koristiti usluge angažiranog odvjetničkog društva, koje će između ostalog uključivati i sljedeće aktivnosti: analiza postojećih poslovnih procesa, utvrđivanje optimalnog broja izvršitelja na pojedinom radnom mjestu, definiranje kriterija za utvrđivanje viška zaposlenika, utvrđivanje kriterija i parametara plana zbrinjavanja viška zaposlenika, izrada svih pravnih akata i odluka vezano uz otkazivanje ugovora o radu viška zaposlenika – ističu u HAC ONC-u te dodaju kako se angažmanom vanjskog odvjetničkog društva želi osigurati neovisnost, profesionalnost i objektivnost pri izradi reorganizacije Društva, što je i uobičajena praksa brojnih trgovačkih društava koje su provodile navedene aktivnosti, čime se smanjuje rizik potencijalnih tužbi nakon provedbe programa i potencijalnih troškova povezanih uz gubitke sporova.
Da je trošak na odvjetnike sasvim nepotreban, smatra predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić, koji pojašnjava kako je isti odvjetnički ured već radio u HAC-u na poslovima spajanja HAC-a i ARZ-a i osnivanja HAC ONC-a kao zasebne tvrtke.
– Smatram da su naši pravnici iz ova dva postupka svakako već morali naučiti posao i sigurno imaju kapacitet da to sami odrade. Ionako ne očekujemo veće restrukturiranje i preslagivanje tvrtke. Uskoro su parlamentarni izbori i bilo bi neodgovorno ići u taj posao ako ne znamo tko će voditi resor. Te velike poslove na uštedama, smanjenju broja djelatnika i restrukturiranju je trebalo obaviti prije tri i pol godine, a prvo je trebalo provesti javni natječaj i odabrati upravu, koja je dovoljno stručna. No i sada vlasnici HAC ONC-a, a to su HAC i ARZ, imaju itekako puno pravnih savjetnika i pitanje je što oni uopće rade ako znamo da više gotovo i nema dionica u gradnji, odnosno ima ih daleko manje nego ranije. U stranom koncesionaru autoceste Zagreb – Macelj zaposleno je 12 ljudi, a kod nas samo u HAC-u, gdje više nema naplate i održavanja, imamo 220 ljudi i tamo sigurno ima dovoljno kapaciteta. Pored toga, postoje pravni stručnjaci i unutar Ministarstva, mnogi su mogli biti angažirani i mogli su odraditi ovaj posao – ističe Stanić.