Dokad će nam se medvjedi ukazivati na autocesti?! Alo, HAC, ne igrajte se našim životima!
(Slobodna Dalmacija)
PAZI, GRDOSIJA!
U ranu zoru medvjed je ponovno ušao na autocestu. I to na dijelu autoceste A6 Rijeka-Zagreb između tunela Javorova kosa i Čardak. Opravdano se postavlja pitanje jesmo li sigurni vozeći se našim skupim autocestama, poglavito kroz Liku i Gorski kotar, i ugrožavaju li divlje životinje ljudske živote?
![9977.medvjed na autocesti](/upload/vijesti11/9977.medvjed-na-autocesti.jpg)
Za prometnog stručnjaka i sudskog vještakaStanka Smodlakusituacija je i više nego jasna.
Uredno plaćamo
Analizirajući prometne nesreće koje su se dogodile u posljednje vrijeme, a to je nalet vozila na medvjeda, smrznuti kolnik i drugo, Smodlaka upozorava - niti smo mi sigurni na autocestama, niti su autoceste sigurne, kada se ovako loše održavaju.
Prometne nesreće koje se događaju na autocestama u pravilu su sa znatnom materijalnom štetom i težim ozljedama vozača i putnika, često i sa smrtnim posljedicama.
A vozači, korisnici usluga, uredno plaćaju korištenje autoceste za pogodnosti i sigurnost koju im moraju osigurati oni koji upravljaju sustavom. Dakle, vozači opravdano očekuju da će vozeći se svojim automobilom propisanom brzinom sigurno doći do odredišta. Zašto to, kao i u slučaju ukazanja medvjeda na kolniku, nije tako?
Dva puta na istoj dionici
![](/upload/vijesti11/9977.prometna_medvijed.jpg)
- Postavlja se pitanje tko kontrolira i da li se uopće kontrolira nekada uredno postavljena zaštitna mreža na bočnim stranama autoceste. Očito je da se ne kontrolira ako nam medvjedi šetaju po cestama. Vozač može reagirati upravljačem ako ima dovoljno vremena, riskirajući prevrtanje vozila, ili kočenjem, ali opet ako ima dovoljno vremena i prostora.
U najgorem slučaju dolazi do naleta vozila na divlju životinju, tragično je ako je to medvjed, jer su poznate veličine i težine ove životinje - veli naš sugovornik. A o posljedicama takvih nesreća da i ne govorimo...
Ali jednako tako smo i svjedoci da su se predmetni prijelazi izgradili na mjestima gdje nisu potrebni, neki i predimenzionirani, kao da prolaze krda životinja, a ne pojedinačni primjerci.
Predimenzionirani prijelazi za divlje životinje, kao i njihov broj prema dostupnim podacima bili su i predmet istraživanja od nadležnih institucija - zaključuje Smodlaka upozoravajući kako se pod hitno trebaju angažirati stručne službe i pregledati cijelu dionicu - žičane ograde autoceste, posebno na mjestima gdje se mogu očekivati divlje životinje kako bi se izbjegla stradavanja vozača i putnika.