Za prometnog stručnjaka i sudskog vještakaStanka Smodlakusituacija je i više nego jasna.

Uredno plaćamo

Analizirajući prometne nesreće koje su se dogodile u posljednje vrijeme, a to je nalet vozila na medvjeda, smrznuti kolnik i drugo, Smodlaka upozorava - niti smo mi sigurni na autocestama, niti su autoceste sigurne, kada se ovako loše održavaju.

Prometne nesreće koje se događaju na autocestama u pravilu su sa znatnom materijalnom štetom i težim ozljedama vozača i putnika, često i sa smrtnim posljedicama.

A vozači, korisnici usluga, uredno plaćaju korištenje autoceste za pogodnosti i sigurnost koju im moraju osigurati oni koji upravljaju sustavom. Dakle, vozači opravdano očekuju da će vozeći se svojim automobilom propisanom brzinom sigurno doći do odredišta. Zašto to, kao i u slučaju ukazanja medvjeda na kolniku, nije tako?

Dva puta na istoj dionici

- Jer Hrvatske autoceste i tvrtka Autocesta Rijeka - Zagreb ne održavaju uredno i navrijeme cijeli sustav, pa tako ni ovu dionicu na kojoj se jučer šetao medvjed. Kako se može dogoditi da nam pri brzini od 130 kilometara na sat, dakle dopuštenom brzinom kretanja, na kolnik iz šume izleti medvjed, kao što se u posljednje vrijeme dogodilo dva puta na ovoj dionici - pita Smodlaka upućujući odgovornima kritike.
 
 

- Postavlja se pitanje tko kontrolira i da li se uopće kontrolira nekada uredno postavljena zaštitna mreža na bočnim stranama autoceste. Očito je da se ne kontrolira ako nam medvjedi šetaju po cestama. Vozač može reagirati upravljačem ako ima dovoljno vremena, riskirajući prevrtanje vozila, ili kočenjem, ali opet ako ima dovoljno vremena i prostora.

U najgorem slučaju dolazi do naleta vozila na divlju životinju, tragično je ako je to medvjed, jer su poznate veličine i težine ove životinje - veli naš sugovornik. A o posljedicama takvih nesreća da i ne govorimo...

Hitno u kontrolu!
 
- One su teške, ponekad sa smrtnim posljedicama.. Naravno, odgovornost za svu štetu snosi onaj tko upravlja autocestom. Na našim autocestama izgrađeni su mostovi - zeleni prijelazi za divlje životinje. Vjerujem da su se izgradili na mjestima gdje obično te životinje prelaze, gdje je njihov uhodani put, da su se izgradili temeljem promatranja, snimanja i istraživanja.

Ali jednako tako smo i svjedoci da su se predmetni prijelazi izgradili na mjestima gdje nisu potrebni, neki i predimenzionirani, kao da prolaze krda životinja, a ne pojedinačni primjerci.

Predimenzionirani prijelazi za divlje životinje, kao i njihov broj prema dostupnim podacima bili su i predmet istraživanja od nadležnih institucija - zaključuje Smodlaka upozoravajući kako se pod hitno trebaju angažirati stručne službe i pregledati cijelu dionicu - žičane ograde autoceste, posebno na mjestima gdje se mogu očekivati divlje životinje kako bi se izbjegla stradavanja vozača i putnika.
 
 
Izvor: Slobodna Dalmacija
Autor: JAKOV ŽARKO
Objavljeno: 6. 11. 2015.