Najvažnije što je najavio jest da će radovi na dionici Pazin - Cerovlje biti gotovi za dva mjeseca, nakon čega slijedi puštanje u promet. Potom se nastavljaju radovi od Cerovlja do tunela Učka, a nakon toga i probijanje druge cijevi tunela, paralelno s kojim bi išli i radovi na riječkoj strani, od tunela do čvora Matulji. Sve skupa, Od Pule do Rijeke izgradio bi se puni profil autoceste do 2024. godine!

Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu Istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko 10 milijuna vozila.

 

Uz postojećih 100 kilometara punog profila autoceste, krajem 2018. nastavljena je izgradnja punog profila Istarskog ipsilona na dionici Pazin-tunel Učka. Procijenjena vrijednost investicije ove dionice, koju se naziva fazom 2B1 iznosi oko milijardu i 237,5 milijuna kuna.

Cjelokupni radovi trajat će 3 godine, a prva dionica Pazin-Cerovlje dužine je 12 kilometara. Ukoliko meteorološki uvjeti budu dobri, ova dionica bi trebala biti dovršena i puštena u promet u trećem kvartalu 2020. godine, što će biti cca 5 mjeseci prije roka.

Dionica koja je u izgradnji, od Pazina do tunela Učka dužine 28 kilometara, predstavlja dopunu na puni profil Istarskog ipsilona te je veliki izazov za izvođače radova obzirom da uključuje izgradnju čak 31 objekta (nadvožnjaka i vijadukta) te potpuno novo odmorište.

 

Kako bi se pratila projektna dinamika te ispoštovali rokovi izgradnje, ekipe na gradilištu osiguravaju intenzivan tempo rada u dvije smjene, a unatoč vrlo intenzivnim aktivnostima uz postojeću trasu, tijekom cijelog perioda izgradnje istočnog kraka Ipsilona osigurana je protočnost uz što manje remećenje prometa. Pored važnosti s aspekta sigurnosti prometa, koji se dobiva punim profilom autoceste, izgradnja ove dionice predstavlja i značajan impuls ulaganja u gospodarstvo. Na gradilištu je više od 700 radnika i gotovo 200 strojeva, a aktivnosti, kao i broj ljudi, povećavaju se iz dana u dan.

Dario Silić, generalni direktor Bina Istre, kaže da su pojavom virusa COVID-19 sredinom ožujka brzo poduzeli mjere zaštite radnika, kako eventualni slučajevi zaraze ne bi utjecali na tijek radova i izazvali kašnjenje projekta.

"Unatoč značajnom broju radnika, do sada ne bilježimo slučajeve zaraze na gradilištu, čemu zasigurno pridonosi rad na otvorenom te mjere predostrožnosti koje su pravovremeno implementirane. Međutim, pojava COVIDA-19 značajno je utjecala na razinu prometa te proteklih mjesec dana bilježimo pad prometa od gotovo 70 posto. U ovom trenutku bitno je poštivati mjere Stožera civilne zaštite te se nadamo skoroj normalizaciji, pa i povratku turista tijekom ljetnih mjeseci", kaže Silić.

Uslijed pojave COVIDA-19 i mjera ograničavanja kretanja, brojni korisnici nisu mogli koristiti Istarski ipsilon prema uobičajenim navikama. Svjesni ovih izvanrednih okolnosti, u Bina Istri će produžiti rok valjanosti pretplate na cestarinu za korisnike ENC PLUS paketa za dodatna 3 mjeseca, kako bi po prestanku ograničavajućih mjera bili u mogućnosti i dalje koristiti Istarski ipsilon po najboljim uvjetima.