Dionicom A5 u nepuna je tri mjeseca prošlo 60.535 vozila
U prosincu prošle godine otvorena je 25 kilometara duga dionica autoceste A5, Osijek - Beli Manastir. U tijeku je natječaj za izgradnju dionice od Belog Manastira do Mađarske.
Otvaranju, kod naplatne postaje (NP) Sudaraž, uz brojne predstavnike lokalnog i regionalnog političkog i gospodarskog života, nazočili su tada premijer Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade Oleg Butković, tadašnja ministrica regionalnog razvoja Nataša Tramišak i ministar rada Marin Piletić, što je još jedan od dokaza koliko ova dionica znači za Hrvatsku i Baranju. Podsjetimo, premijer je istaknuo kako nema sumnje da je otvaranje dionice značajan događaj za Osječko-baranjsku županiju i cijelu Hrvatsku, dodavši kako mu je drago što je na ovaj način Baranja reintegrirana u cestovnu strukturu i prometnu povezanost cijele Hrvatske te kako joj je na taj način još više omogućeno da pulsira i stvori ekonomsku atmosferu koja će pridonijeti njezinu razvoju. Od početka naplate cestarine (razdoblje od 1. siječnja do 22. ožujka ove godine), dakle za nepuna tri mjeseca, najnoviju dionicu koristilo je ukupno 60.535 vozila. U smjeru NP-a Sudaraž evidentirano je 33.400 vozila, a u smjeru Osijeka 27.135 vozila. Od ukupne brojke, na NP-u Sudaraž u navedenom razdoblju evidentirano je 11.151 vozilo 4. skupine (kamioni s četiri i više osovina). Na pitanje jesu li zadovoljni gustoćom prometa, iz Hrvatskih autocesta podsjećaju kako ta autocesta još nema punu protočnost sve dok ne bude spojena s Mađarskom i zaživi kao dio europske mreže prometnice s oznakom E-73, koja sjever Europe povezuje s Jadranom.
"Prometni koridor 5C, koji se pruža od Budimpešte preko Sarajeva do Ploča, složena je poveznica sjeverne, srednje i južne Europe i predstavlja iznimnu vrijednost u kontekstu procesa privredne i prometne integracije srednjoeuropskog prostora. Tada ćemo moći govoriti više o gustoći prometa. Međutim, ono što je bitno u ovom trenutku jest da je cijela Baranja ovom dionicom spojena na mrežu modernih autocesta, a što će zasigurno pridonijeti i razvoju gospodarskih potencijala ovog dijela RH", kažu u HAC-u.
Inače, od puštanja u promet te dionice do jučerašnjeg dana dogodile su se četiri prometne nesreće, od čega tri ove godine. Na svu sreću, ni u jednoj nije bilo ozlijeđenih odnosno smrtno stradalih osoba, zabilježena je samo materijalna šteta. Kako svi ističu, autocesta A5 u pravom će smislu zaživjeti tek kada ona bude spojena s mađarskim dijelom koridora 5V, a to će se vjerojatno dogoditi iduće godine. Preostaje izgradnja još približno pet kilometara.
"U tijeku je postupak nabave radova izgradnje i opremanja dionice po pravilima EBRD-a, iz čijih se sredstava financira predmetna dionica. Krajem travnja planira se otvaranje ponuda, nakon čega slijedi njihova evaluacija te potpisivanje ugovora s izvođačem radova", poručuju iz HAC-a.
Prometovanje autocestom od Belog Manastira, točnije NP-a Sudaraž, do NP-a Zagreb istok za osobna vozila stoji 17,70 eura, a za motocikle 10,60 eura. Za vozila iz II. skupine 26,90 eura, za ona iz III. skupine 40 eura, a za vozila iz IV. skupine (u koju pripadaju teški kamioni) 59 eura. Vožnja dionicom Beli Manastir - Osijek stoji 1,50 eura za osobna vozila. Motociklisti moraju izdvojiti 0,90 eura, a vozači kamiona 5,10 eura. Koridor 5C međunarodni je prometni pravac kojemu je cilj povezati Budimpeštu i Ploče. Kroz Hrvatsku će se, nakon izgradnje dionice od Belog Manastira do Mađarske, protezati na 88,6 kilometara.