Zimske službe i Grada Zagreba i Zagrebačke županije spremne su na snježne oborine, ralice su pripremljene, tone soli uskladištene i još se samo čeka snijeg. No, ovo bi mogla biti posljednja zima u kojoj će se ceste čistiti do samog asfalta, jer je u srpnju izmijenjen Pravilnik o održavanju javnih cesta prema kojem se sada one smatraju prohodnima sve dok visina snijega na kolniku ne prelazi 15 centimetara.

To znači da Zimska služba više nema vremenski okvir u kojem mora ceste očistiti od snijega (prije je bilo dopušteno pet cm), nego cesta mora biti prohodna (uz dopuštenih 15 centimetara snijega) od 5 do 20 sati (lokalne ceste od 7 do 20 sati). Iz Županijske uprave za ceste (ŽUC) koja je jučer predstavila plan čišćenja za nadolazeću sezonu kazali su da pravilnik neće primjenjivati još ove godine jer imaju ugovor prema starim uvjetima. No, kažu da je pravilnik mijenjan na inzistiranje svih županija jer se milijuni bacaju na nepotrebno čišćenje, a nema novca za obnovu prometnica.

Vozači će morati imati zimske gume i lance ukoliko se žele voziti, a zbog izmjena više neće lagano ni dolaziti do odšteta

 
Najveća prednost novog pravilnika ZImska služba imati će zbog čestih tužbi građana koji su do sada mogli tražiti odštetu zbog svake nezgode koju su imali čak ako i nisu imali zimsku opremu. naime, dosadašnji pravilnik ništa nije definirao osim da ceste moraju biti prohodne, ne objašnjavajući što to znači. Sada je ta definicija pojašnjenja pa su ceste prohodne i sa deset do 15 centimeta snijega. Niži kriteriji ostali su pak tek za čišćenje autocesta i drugih brzih cesta (u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji to su autoceste, obilaznica i brza cesta prema Vrbovcu) dok sve druge ceste spadaju u kategoriju cesta na kojima se dozvoljava i 15 centimetara snijega.

Pravilnik će županija početi primjenjivati sljedeće zime, a iz Zimske službe Zagreba kažu da je primjena u gradu nemoguća

– Sigurnost građana neće se smanjiti, no vozači moraju biti svjesni da moraju imati zimsku opremu i lance. Imamo nepotrebno visok standard čišćenja, što nema ni puno bogatija Austrija – kazao je Ivan Mikulčić, ravnatelj ŽUC-a Zagrebačke županije. Dodao je da se samo na sol koju bace na ceste troši dva milijuna kuna. Sada godišnje troše 15-ak milijuna kuna, a od sljedeće godine smanjit će trošak do 35 posto.

Za razliku od njih, pravilnik, koji nije obvezujući, Grad neće primjenjivati.

– Jedno su otvorene ceste u malim mjestima, a drugo Zagreb. Kada bi snijeg ostavili, zaledio bi se i napravili bismo još veći problem pa se nećemo držati pravilnika, nego ćemo nastaviti s provjerenom praksom – kaže Alen Gospočić, čelnik Zagrebačkih cesta koje vode Zimsku službu.

 
 
Izvor: Večernji.hr
Autor: Stjepan Bubalo
Foto:
Objavljen: 22. 11. 2014.
 
 
 
 
Oprez. Oprez. Oprez.
 
Kada se majstori s mora primu krojenja zimske službe i pravilnika o zimskoj službi - svakako to može završiti. Doslovna primjena ovakvoga pravila u svim prilikama i svim uvjetima - na kraju će državu koštati nekoliko puta više nego bi to bilo normalno. U pravilu pravovremeni izlazak zimske tehnike na prometnice je najjeftiniji.
 
Čekanje da napada 15 cm snijega - stvorit će na prometnicama takve krkljance da se to neće danima raspetljati. Bit će pogubno ako netko pri tom strada. To je izazivanje sudbine.
 
Dakako da se uštede mogu i moraju napraviti, samo ne na način koji žele propisati birokrati, koji o funkcioniranju zimskih službi ništa ne znaju, a i to što znaju samo je slovo na papiru. Poznavanje tehnologije, vođenje procesa i organizacija zimske službe - a što je to?