Hrvatska je sa Svjetskom bankom dogovorila projekt modernizacije i restrukturiranja državnog cestarskog sektora prema kojem se ukupan broj radnika u četiri tvrtke - Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste, Autocesta Rijeka - Zagreb i HAC-ONC - treba smanjiti do 2020. sa sadašnjih 3400 na 2100 do 2300 radnika. Uprave HAC-ONC-a i HAC-a su prije desetak dana pozvale radnike da iskažu interes za dobrovoljan odlazak uz otpremninu.

Prema kolektivnom ugovoru, ona iznosi 35 posto prosječne mjesečne bruto plaće ostvarene u tri mjeseca prije prestanka ugovora o radu za svaku godinu rada kod poslodavca i njegova prednika. Uz to, radnici će dobiti poticajne otpremnine u iznosu koji je razlika između otpremnine prema kolektivnom ugovoru i poticajne otpremnine prema godinama staža, a koje iznose od 100.000 do 160.000 kuna neto.

Ukupno otpremnina može iznositi najviše 200.000 kuna neto, a očekuje se kako će u prosjeku ona iznositi oko 130.000 kuna neto.

'Na poziv se javilo 225 radnika, iz HAC-ONC-a 206 i iz HAC-a 19 ljudi, što je veći broj od planiranog za ovu godinu. Plan je bio da uz poticajne otpremnine u 2017. ode oko 120 radnika', rekao je za tportal Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
 
 
Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata
Izvor: Cropix / Autor: Bruno Konjević


Troškovi otpremnina financirat će se iz zajma Svjetske banke, a za to je predviđeno 4,7 milijuna eura. Podsjetimo, smanjivanje broja radnika bio je jedan od uvjeta da Svjetska banka pristane dati jamstvo Hrvatskoj za refinanciranje dugova državnih cestarskih tvrtki.

Ukupni dug cestovnog sektora veći je od 5,2 milijarde eura, a ove godine na naplatu dolazi 7,8 milijardi kuna, sljedeće 8,2 milijarde kuna, a 2019. devet milijardi kuna.
 
 

Izvor: Tportal
Autor: Luka Filipović
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Objavljeno: 8. 11. 2017.
Poveznica na izvor