Cestarina po prijeđenom kilometru ili po vremenskom modelu
(HRT Magazin)
Treba li cestarinu naplaćivati po prijeđenom kilometru ili po vremenskom modelu. U ovom se trenutku cestarina naplaćuje po prijeđenom kilometru.
Zagovornici naplate po vremenskom modelu predlažu uvođenje vinjeta kakve imaju Slovenija, Češka i Austrija. Tvrde da je ona jednostavnija za vozače te im nudi jeftiniju vožnju.
U novom sustavu naplate pojavio se i prijedlog o proširenju naplate cestarine na obilaznice i državne ceste, te se zagovora slovački sustav u kojem se sve ceste naplaćuju.
Koje su naše kritične prometne točke i hoće li izbor pravog modela naplate smanjiti gužve koje nas čekaju u punoj turističkoj sezoni? Što izabrati - cestarinu, vinjete, elektronske vinjete, ENC ili nešto drugo pitanja su o kojima su u emisiji "Imam problem" govorili Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, doc. dr. sc. Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti, Ivica Križanić, direktor Sektora za održavanje, HAC i Ivan Ribičić, direktor Sektora za naplatu cestarine, HAC.
U novom sustavu naplate pojavio se i prijedlog o proširenju naplate cestarine na obilaznice i državne ceste, te se zagovora slovački sustav u kojem se sve ceste naplaćuju.
Link na video 1
Na izlazu iz naplatnih kućica autoceste Šime Kovačević je provjerio kakvo je trenutno stanje i kakvo je bilo ovog vikenda.
Link na video 2
Izvor: Hrt.hr
Autor: E.L.S./HRT
Foto: screenshot HRT
Objavljeno: 3. 5. 2018.
Poveznica na izvor s videomaterijalom
Autor: E.L.S./HRT
Foto: screenshot HRT
Objavljeno: 3. 5. 2018.
Poveznica na izvor s videomaterijalom