Zna se kad 339 kućica na svim našim autocestama odlazi u povijest!
Novi sustav naplate trebao bi početi s radom u jesen 2026. Nakon pune implementacije novog sustava, u povijest će otići 339 naplatnih kućica na autocestama.
Završio je natječaj Hrvatskih autocesta za izbor izvođača novog sustava naplate. Nakon što je Visoki upravni sud odbio žalbu austrijske tvrtke Kapsch trafficCom AG, postalo je jasno da će novi sustav naplate na autocestama u Hrvatskoj graditi konzorcij slovačkog Sky Tolla i češkog TollNeta, javlja Jutrarnji.
Konzorcij se obvezao da će novi sustav izgraditi u roku od dvije godine za 79,9 milijuna eura bez PDV-a. To je čak 20 posto manje od procijenjene vrijednosti nabave na natječaju koja je bila 100 milijuna eura bez PDV-a. Projekt u cijelosti financira Europska unija putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Prema neslužbenim informacijama, novi sustav naplate trebao bi početi s radom u jesen 2026. Tada će u povijest otići 339 naplatnih kućica na autocestama. Novi sustav ugradit će se na svim autocestama kojima upravljaju HAC, Bina Istra i Autocesta Zagreb - Macelj. Sustav će se bazirati na očitavanju ENC uređaja ili registarskih tablica, a korisnici će birati što od toga žele.
Sustav kamera, osim samih tablica, morat će dati podatke o boji vozila i njegovu obujmu, o profilu vozila te procjenu očekivanog vremena prolaska između pojedinih nadzornih točaka na autocesti.
Naplatne točke morat će prepoznati i detektirati sva vozila koja prometuju u oba smjera kada se promet odvija jednom stranom autoceste u oba smjera. Na benzinskim crpkama i namjenskim prometnim stazama bit će postavljeni aparati za registraciju putem kreditne kartice. Osim toga, vozači će se moći registrirati i putem aplikacije, web stranice te na POS uređajima koji će biti i u stanicama za tehnički pregled i na benzinskim crpkama gdje će moći kupiti i ENC uređaje.
Oni koji se odluče koristiti ENC uređaje morat će ih registirati na željenu registrasku pločicu, što znači da se isti uređaj više neće moći koristiti u više automobila kao dosad. U početnoj fazi rada novog sustava paralelno će se moći koristiti stari i novi sustav naplate kako bi se korisnicima omogućila prilagodba.
Koncesionari će dobiti ovlasti zaustavljanje vozača koji izbjegavaju plaćanje cestarine i naplate cestarine i kazne. Njihovi mobilni timovi za nadzor plaćanja s kombi vozilima konstantno će nadzirati autoceste. Vozila će biti opremljena čitačima ENC uređaja i ALPR kamerama za očitavanje registracija na vozilima.