Radimir Čačić, predsjednik Narodne stranke – Reformisti i ministar u vladi Ivice Račana koji je osmislio model gradnje autocesta u Hrvatskoj, prije nekoliko dana kazao je da Hrvatske autoceste vode ljudi koji nemaju nikakve ozbiljne referencije u gradnji autocesta. Čačić je to izjavio komentirajući problem šahtova na autocestama koji su ugrađeni na krivim mjestima pa ih je potrebno premjestiti u sredinu kolnika. Kazao je da Vlada nije uspjela dovesti HAC na razinu izvrsnosti na kojoj je bio od 2001. do 2004. te da su tome pridonijele i smjene u toj tvrtki prije tri godine, kako je kazao, najkvalitetnijih ljudi. Čačić je kazao da je u HAC-u nastalo rasulo za HDZ-ovih vlada koje ova vlada nije uspjela zaustaviti. Tko su ti ljudi o kojima govori Čačić?

Afere i pritvori

Sadašnji predsjednik uprave HAC-a je ekonomist Davor Mihovilić. On je do dolaska u HAC 2012. bio voditelj ključnih kupaca Unilevera, proizvođača robe široke potrošnje poput pasta za zube ili sredstava za čišćenje. Izabran je na javnom natječaju za direktora Sektora naplate cestarine, a zatim je imenovan za predsjednika uprave HAC-a. Na tom je mjestu naslijedio građevinara Dražena Guština. On je u HAC-u bio direktor održavanja do 2004., a zatim je bio direktor tehničkih jedinica i glavni inženjer. Ubrzo nakon Čačićeva odlaska iz Kukuriku vlade Guštin je smijenjen.

Posljednji HDZ-ov šef HAC-a pak bio je Stjepko Boban. On je na to mjesto stigao s mjesta šefa Hrvatskih cesta, gdje je prvo bio član uprave za vlade Ivice Račana. I on je građevinar po struci, do dolaska u HC radio je za njemački Walter Bau. Bio je priveden zbog afere Remorker. I njegov prethodnik Jurica Prskalo inženjer je građevine i priveden je nekoliko puta zbog afera u HAC-u. Prskalo je prvo bio šef Autoceste Rijeka – Zagreb, a prije toga radio je za Konstruktor. Prskalo je na čelu HAC-a zamijenio Marija Crnjaka, koji je na to mjesto stigao iz IGH. Crnjak je također bio završio u pritvoru zbog afera u HAC-u.

Čovjek od povjerenja

Prvi predsjednik uprave HAC-a pak bio je Stanko Kovač, Čačićev čovjek od povjerenja. Do 2000. radio je za Konstruktor, a onda ga je Čačić postavio za svog pomoćnika, a zatim ide na mjesto šefa HAC-a. Nakon smjene 2004. prelazi u Čačićev Coning na mjesto predsjednika uprave.

Tvrtka-kći HAC-ONC osnovana je 2012., a nju sada vodi ekonomist Goran Grbac koji je stigao iz mesne industrije Gavrilović.

>>Uzbuna u HAC-u: Šahtove premjestite na sredinu kolnika!

 
SDP-ovi i HDZ-ovi kadrovi za ceste
 
Davor Mihovilić od 2012.
Diplomirani ekonomist do dolaska u HAC vodio ključne kupce Unilevera, proizvođača robe široke potrošnje
 
Dražen Guštin 2012.
Diplomirani inženjer građevinarstva, u HAC-u radio od 2001., smijenjen nakon Čačićeve ostavke
 
Stjepko Boban 2009.- 2012.
Građevinar po struci, vodio i Hrvatske ceste, radio za Walter Bau, inače nećak HSLS-ovke Dorice Nikolić
 
Jurica Prskalo 2008.- 2009.
Bio je inženjer za Konstruktor, prvo je bio šef ARZ-a, a zatim dolazi na čelo HAC-a
 
Mario Crnjak 2004. - 2008.
Slovio za čovjeka od povjerenja Marine Matulović Dropulić, na čelo HAC-a došao iz IGH
 
Stanko Kovač 2001. - 2004.
Čačićeva desna ruka dok je bio ministar javnih radova u vladi Ivice Račana, građevinar po struci
 
Goran Grbac (HAC-ONC) od 2014.
HAC-ONC vodi ekonomist koji je do dolaska u tu tvrtku bio komercijalni direktor Gavrilovića
 
 
Mario Crnjak
 
Dražen Guštin
 
Stjepko Boban
 
Jurica Prskalo
 
 
Izvor: Večernji list
Autor: Josip Bohutinski
Foto: Zarko Basic/PIXSELL
Objavljeno: 13. 5. 2015.
 
 
 
 
Iako dolazi od Čačića - ovaj puta je najvećim dijelom točno.
 
Interesantna je stvar da od ovih izvan struke dolazi i često upotrebljavana poštapalica, koju stalno pokušavaju primijeniti: svi mogu sve raditi. Tako je. Kuhari će voziti avione, a šoferi voditi uprave javnih poduzeća.