Natječaj za Pelješki most ide u dva stupnja. U prvome stupnju, koji sada traje, provjerit će se sve pravne, financijske i tehničke karakteristike ponuditelja, to je tzv. pretkvalifikacija. U tom postupku je postojalo nekoliko žalbi. Ja ih ne mogu komentirati, međutim jučer je došla obavijest Državne komisije da je odbijena žalba i još 15-ak dana traje taj prvi stupanj te više nema mogućnosti žalbe, izjavio je ministar. Prema njegovim riječima, sredinom siječnja počinje drugi stupanj. Ostat će najbolji, najspremniji, i onda će se, po našoj procjeni, do ljeta odlučiti u tom drugom stupnju tko će graditi Pelješki most, izjavio je Butković.

Pelješki most gradit će se u tri faze - izgradnja samog mosta, pristupnih cesta i obilaznice Stona, a one su ukupno vrijedne 370 milijuna eura. Kako je kazao Butković, Vlada se odlučila za sufinanciranje iz Europske komisije i u srpnju je proslijeđena prijava tzv. velikog projekta u Bruxelles.

Mi smo u jednom osjetljivom razdoblju što se tiče Pelješkoga mosta, stvari idu dosta dobro, ove žalbe su malo zaustavile proces, no to je tako, protiv toga se ne možete boriti, rekao je Butković. Potvrdio je da je Hrvatska zatražila 78 posto sufinanciranja EU-a te kako je početak građenja realno očekivati na jesen.

Nepovoljni krediti HAC-a refinancirat će se kreditom Svjetske banke.

Butković je kazao i kako od Svjetske banke očekuje dvije milijarde eura kredita kojima će se na dugoročno razdoblje refinancirati postojeći krediti Hrvatskih autocesta (HAC), ali i Hrvatskih cesta.

Zajam Svjetske banke bit će oko dvije milijarde eura, i to ne samo za HAC već i za Hrvatske ceste. S te dvije milijarde eura refinancirat će se postojeći kredite koji su nepovoljni, imamo nekih kredita koji su sa 9 posto ili 9,5 posto kamate, a to će se refinancirat na jedno duže razdoblje, kazao je tom prilikom Butkvović. Istaknuo je kako se sa Svjetskom bankom već duže vrijeme vode teški pregovori o restrukturiranju HAC-a kojem 2017. na naplatu dolazi čak 9 milijardi kuna kredita.

Nakon pokušaja bivše vlade gospodina Milanovića da se autoceste monetiziraju, naš kurs nikada nije bio da monetiziramo ili prodamo tvrtke koje upravljaju autocestama. Odlučili smo se za financijsko i poslovno restrukturiranje i to je naš jedini put. Zajedno s ministrom financija, proteklih smo šest mjeseci radili na tome. Formirano je devet radnih skupina koje rade na restrukturiranju dugova HAC-a. Uz ostalo definirat će se buduće financiranje i buduće investicije u cestogradnju koje više neće biti politički dirigirano nego će se raditi o dugoročnom planiranju kroz državni proračun, kazao je Butković.

Prema njegovim riječima, trenutačno se, uz ostalo, planira i novi sustav naplate, a u ovom trenutku najbliže je rješenje da će se ići na automatizaciju naplate dok su vinjete zasad u drugom planu. Nakon automatizacije, išlo bi se na pripremu GPS sustava koji je nužan. Butković smatra da bi GPS sustav naplate mogao biti spreman za pet, šest godina.

S druge strane, istaknuo je kako će temeljem restrukturiranja HAC-a dio radnika biti otpušten, ali da neće biti prevelikih otpuštanja. U mirovinu će oni koji su ionako pred njom, no dio ljudi iz HAC-a, kaže Butković, prijeći će u HŽ gdje državu očekuju velike investicije.

S 50 milijuna eura Europske banke za obnovu i razvoj financirat će se otpremnine za otpuštanja u HAC-u, ali i modernizacija sustava.
 
 
Izvor: hrt.hr
Autor: hrt.hr
Foto: screenshot
Objavljeno: 16. 11. 2016.