U prvoj fazi predložit će se uvođenje automatske naplate na sadašnjim naplatnim postajama Ravča, Prgomet, Vrpolje, Blato na Cetini i Vučevica. Riječ je o manjim naplatama na kojima je promet izuzetno rijedak. Na tim postajama radi po 10 zaposlenika, što bi značilo ukupno 50 zaposlenika manje. KakoJutarnji listdoznaje, investicija u ugradnju aparata iznosila bi oko 7 milijuna kuna. Riječ je o 10 aparata plus centar za upravljanje. Uvođenjem automatske naplate na tih pet postaja očekuje se ušteda od 7 milijuna kuna na godišnjoj razini.

U nastavku bi se išlo i na druge dionice autocesta. Primjerice, na autocesti prema Lipovcu te Rijeci i još nekim naplatama na Dalmatini.

Iskustvo s automatskim naplatama u Hrvatskoj ima Bina Istra, koja je na najvećem dijelu naplatnih postaja uvela aparate. HAC je aparate uveo na tunelu Sv. Ilija te na naplatnoj postaji Komin na autocesti prema Goričanu.
Prema svemu sudeći, uvođenje automatske naplate cestarine jedan je od pokušaja racionalizacije sektora naplate u HAC-ONC-u. Ovaj prijedlog bit će upućen predstavnicima Svjetske banke koji zajedno s Ministarstvom prometa rade na programu reorganizacije ove cestarske tvrtke. Prije dva mjeseca Svjetska banka podržala je program monetizacije autocesta, ali je utvrdila da je prethodno nužno obaviti reorganizaciju HAC-ONC-a, refinancirati kredite te obaviti IPO.
 
 
Izvor: Logistika.com
Autor: Gorden Knezović/banka.hr
Foto:
Objavljeno: 17. 8. 2015.