"Monetizacija je nužno zlo koje znači rasprodaju obiteljskog srebra i njemu se pribjegava samo kada je to doista nužno", kazao je Karić odgovarajući na pitanje Hine.

Ocijenio je kako su Hrvatske autoceste (HAC) sada praktično pred bankrotom zbog nagomilana duga od 3,5 milijaradi eura po osnovi kredita odnosno kamata.

Podsjetio je kako je Hrvatska u gradnju autocesta investirala 10 milijardi eura, dok je BiH odnosno Federacija BiH za gradnju koridora V c do sada potrošila oko 800 milijuna eura i to po različitim modelima financiranja pa su i kreditna zaduženja po toj osnovi neusporediva.

"Mi tražimo održivi model financiranja", kazao je Karić.

S tridesetak kilometara dionica autoceste izgrađenih u 2014. godini BiH je dobila ukupno 102 kilometra suvremene prometnice.

Započeti su radovi koji bi do kraja 2018. godine trebali osigurati novih 80 kilometara autoceste, a Karić procjenjuje kako bi cjelokupna autocesta kroz BiH, u dužini od 330 kilometara, mogla biti izgrađena najduže za osam godina ukoliko se nastavi sadašnjim tempom.

"Za šest do osam godina gradnja se može završiti bude li potrebne potpore vlasti", izjavio je Karić dodajući kako to mora biti državni projekt.

Na temelju odluke vlade FBiH raspisan je natječaj za dodjelu koncesije za gradnju i upravljanje dionice od Žepča do Doboja, u dužini od 39 kilometara, a u "Autocestama FBiH" preferiraju koncesijski model u trajanju od najmanje 25 godina.

I vlada Republike Srpske planira ponuditi koncesiju za gradnju još 50 kilometara autoceste na pravcu od Doboja prema Svilaju, odnosno granici s Hrvatskom.

Koncesionara za potrebe vlade FBiH trenutačno traži International Finance Corporation (IFC), agencija Svjetske banke (WB).

Ostale dionice autoceste kroz FBiH bit će građene kreditima, a Karić je uvjeren kako će i dalje moći računati na povoljne aranžmane poput dosadašnjih koji znači do jedan posto kamate i dugo razdoblje otplate.
 
 
Izvor: Poslovni dnevnik
AUTOR: Poslovni.hr/Hina
Objavljeno: 15. 1. 2015.