– Autocestama je potrebno restrukturiranje duga jer je i uz postojeće trošarine dug teško servisirati – rekao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić na skupu "Ekonomski i pravni aspekti monetizacije autocesta u Hrvatskoj" u organizaciji poslovne škole Effectus. Umjesto koncesije, od koje se odustalo, Vlada bi u studenome kroz javnu ponudu ponudila mirovinskim fondovima i građanima dionice HAC-ONC-a po cijeni od oko 700 do 800 kuna. Tada bi se i tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb pripojila HAC-u te bi naslijedila i njezine obveze od 1,1 milijardu eura, a zajedno bi onda bili na razini od 4,3 milijarde eura. Nakon IPO-a, od kojeg se planira prikupiti 1,2 milijarde eura, obveze bi pale na oko tri milijarde eura, koje bi se onda rješavale u aranžmanu s bankama.

Ekonomski analitičar Josip Budimir poručio je da je potrebno smanjiti broj ljudi u toj novoj tvrtki, a ministar je potvrdio plan za zadržavanje njih oko 50.

– Hoće li mirovinski fondovi sudjelovati u IPO-u, ovisit će o tome je li dug održiv nakon provedene javne ponude dionica te koliki je njegov odnos prema EBITDA-i, ali i hoće li imati utjecaj na upravljanje – kazao je Dubravko Štimac, predsjednik uprave mirovinskog fonda PBZ CO.


>> 'Nema povratka na staro, a za to je potrebna kvalitetna i nekorumpirana Vlada poput SDP-ove'

 
 
Izvor: Večernji.hr
Autor: Lidija Kiseljak
Foto: Željko Lukunić/PIXSELL
Objavljeno: 23. 3. 2015.