Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio da će razmotriti argumente za ukidanje mostarine za Krčki most. Objasnio je da je taj most pristupna cesta, kao i tunel Sv. Ilija, te da zbog toga ima prednosti za donošenje pozitivne odluke.

ARZ je lani od mostarine na Krčkom mostu uprihodovao 64,4 milijuna kuna, od toga je oko 26 milijuna kuna dobio iz državnog proračuna kao refundaciju za mostarinu koju ne plaćaju otočani. Godišnji troškovi održavanja tog mosta su oko 20 milijuna kuna. ARZ je 2007. platio 200 milijuna eura za proširenje koncesijskog područja, između ostalog, i na Krčki most.

U ARZ-u kažu da se za plaćanje koncesijske naknade tvrtka kreditno zadužila i da bi svaka izmjena Ugovora zahtijevala pristanak više kreditora. Ako do ukidanja mostarine i dođe, država će, po svemu sudeći, morati nadoknaditi izgubljene prihode ARZ-u. Tako će ukidanje mostarine biti veći problem od ukidanja tunelarine kroz Sv. Iliju, koja je i bila povod za traženje primjene istih kriterija i u slučaju Krčkog mosta. HAC je ostao bez 25 milijuna kuna prihoda od Sv. Ilije, a s Krčkim mostom to bi značilo ukupno gotovo 90 milijuna kuna manje za cestarske tvrtke koje su zbog golemih dugova lani povećale cijene cestarine.
 
 
Izvor: Večernji list
Autor: Josip Bohutinski
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
Objavljeno: 7. 2. 2018.
Poveznica na izvor