Sindikat hrvatskih željezničara, Sindikat željezničara Hrvatske i Sindikat infrastrukture HŽ uputili su otvoreno pismo premijeru Tihomiru Oreškoviću i mjerodavnome ministru Olegu Butkoviću kojim traže da osiguraju stabilno poslovanje društava HŽ Hrvatskih željeznica.

– U javnosti se redovito pojavljuju spekulacije o načinu vraćanja dugova Hrvatskih autocesta, pri čemu se kao jedna od mjera spominje prenamjena dijela trošarine od naftnih derivata i to 20 lipa iz litre goriva, koji je po Zakonu namijenjen za sufinanciranje održavanja pruga. Radi se o oko 440 milijuna kuna godišnje.

Već smo vam pisali da je zaostatak u redovnom remontu hrvatskih pruga veći od 1700 km (od ukupno 2700 km hrvatskih pruga).

Zbog zaostataka u održavanju pruga, na tim dionicama smanjena je dozvoljena brzina prometovanja vlakova, kao i dozvoljeni osovinski pritisak. Zbog takvih ograničenja naši željeznički prijevoznici ne mogu konkurirati cestovnim prijevoznicima. Zbog takvih ograničenja naše koridorske pruge, uključujući i naše luke, ne mogu konkurirati prugama i lukama u susjednim državama i sve više gube tržišnu utakmicu.

Daljim izostankom obnove i modernizacije, postavlja se pitanje smisla budućeg postojanja Hrvatskih željeznica. Hrvatske pruge građene su u vrijeme cara Franje Josipa i drugih tuđinskih vladara. Sada kada smo napokon stekli nezavisnost, sada sami dovodimo u pitanje opstojnost željeznice, koja je kralježnica i jedan od najznačajnijih krvotoka svake moderne zemlje pa tako i Hrvatske. Željeznica je također sektor u kojem domaća industrija može ostvarivati vrlo značajne prihode. Danas slobodno možemo reći da bi se, da nema željeznice, ugasili i posljednji ostaci hrvatske metalske industrije, kao što su Končar,