'20 lipa trošarina iz goriva po zakonu pripada održavanju pruga, a ne za vraćanje duga HAC-a'
(Večernji)
Sindikati željeznica premijeru Oreškoviću
Želja nam je da se Vlada RH konačno opredijeli donošenjem jasne nacionalne strategije vezane za razvoj željezničkog sektora, što smo spremni aktivno podržati
Sindikat hrvatskih željezničara, Sindikat željezničara Hrvatske i Sindikat infrastrukture HŽ uputili su otvoreno pismo premijeru Tihomiru Oreškoviću i mjerodavnome ministru Olegu Butkoviću kojim traže da osiguraju stabilno poslovanje društava HŽ Hrvatskih željeznica.
– U javnosti se redovito pojavljuju spekulacije o načinu vraćanja dugova Hrvatskih autocesta, pri čemu se kao jedna od mjera spominje prenamjena dijela trošarine od naftnih derivata i to 20 lipa iz litre goriva, koji je po Zakonu namijenjen za sufinanciranje održavanja pruga. Radi se o oko 440 milijuna kuna godišnje.
Već smo vam pisali da je zaostatak u redovnom remontu hrvatskih pruga veći od 1700 km (od ukupno 2700 km hrvatskih pruga).
Zbog zaostataka u održavanju pruga, na tim dionicama smanjena je dozvoljena brzina prometovanja vlakova, kao i dozvoljeni osovinski pritisak. Zbog takvih ograničenja naši željeznički prijevoznici ne mogu konkurirati cestovnim prijevoznicima. Zbog takvih ograničenja naše koridorske pruge, uključujući i naše luke, ne mogu konkurirati prugama i lukama u susjednim državama i sve više gube tržišnu utakmicu.
Daljim izostankom obnove i modernizacije, postavlja se pitanje smisla budućeg postojanja Hrvatskih željeznica. Hrvatske pruge građene su u vrijeme cara Franje Josipa i drugih tuđinskih vladara. Sada kada smo napokon stekli nezavisnost, sada sami dovodimo u pitanje opstojnost željeznice, koja je kralježnica i jedan od najznačajnijih krvotoka svake moderne zemlje pa tako i Hrvatske. Željeznica je također sektor u kojem domaća industrija može ostvarivati vrlo značajne prihode. Danas slobodno možemo reći da bi se, da nema željeznice, ugasili i posljednji ostaci hrvatske metalske industrije, kao što su Končar,
– U javnosti se redovito pojavljuju spekulacije o načinu vraćanja dugova Hrvatskih autocesta, pri čemu se kao jedna od mjera spominje prenamjena dijela trošarine od naftnih derivata i to 20 lipa iz litre goriva, koji je po Zakonu namijenjen za sufinanciranje održavanja pruga. Radi se o oko 440 milijuna kuna godišnje.
Već smo vam pisali da je zaostatak u redovnom remontu hrvatskih pruga veći od 1700 km (od ukupno 2700 km hrvatskih pruga).
Zbog zaostataka u održavanju pruga, na tim dionicama smanjena je dozvoljena brzina prometovanja vlakova, kao i dozvoljeni osovinski pritisak. Zbog takvih ograničenja naši željeznički prijevoznici ne mogu konkurirati cestovnim prijevoznicima. Zbog takvih ograničenja naše koridorske pruge, uključujući i naše luke, ne mogu konkurirati prugama i lukama u susjednim državama i sve više gube tržišnu utakmicu.
Daljim izostankom obnove i modernizacije, postavlja se pitanje smisla budućeg postojanja Hrvatskih željeznica. Hrvatske pruge građene su u vrijeme cara Franje Josipa i drugih tuđinskih vladara. Sada kada smo napokon stekli nezavisnost, sada sami dovodimo u pitanje opstojnost željeznice, koja je kralježnica i jedan od najznačajnijih krvotoka svake moderne zemlje pa tako i Hrvatske. Željeznica je također sektor u kojem domaća industrija može ostvarivati vrlo značajne prihode. Danas slobodno možemo reći da bi se, da nema željeznice, ugasili i posljednji ostaci hrvatske metalske industrije, kao što su Končar,