Protiv monetizacije
(Mreža.tv)
Nakon tribina diljem zemlje o najavljenoj monetizaciji autocesta, Nacionalni forum i HSLS još jednom su upozorili na štetnosti takve odluke.
Poručili su kako monetizacija praktički znači prodaju, a da sve ne bi ostalo na praznim riječima, predstavili su i vlastito rješenje spasa Hrvatskih autocesta. Previsoka zaduženost, nemogućnost otplate kredita i neefikasno poslovanje, razlozi su zbog kojih Vlada najavljuje davanje autocesta u koncesiju. Ukupni dug Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb iznosi 29,3 milijarde kuna. Od koncesionara bi dobili 21 milijardu kuna, što znači da bi još ostali dužni preko 8 milijardi. Iz HSLS-a i Nacionalnog foruma dodaju kako koncesionar neće imati obvezu brinuti se za ravnomjernu gospodarsku razvijenost zemlje u kojoj je autocesta bitan faktor. Kao neka od rješenja nude se spajanje HAC-a i ARZ-a, ali glavni probem koji se može promijeniti je način naplate, stoga se predlaže uvođenje vinjeta, jer Slovenija koja ima dvostruko manje kilometara autocesta ima deset posto veću zaradu od Hrvatske. HAC po kilometru autoceste broji 3,2 zaposlena, ARZ 4,2 zaposlena, a prosjek Europske unije su 2 osobe. Ako Vlada ne promijeni stav, HSLS i Nacionalni forum u suradnji s Nezavisnim cestarskim sindikatom krenut će u prikupljanje potpisa za referendum. Referendumsko pitanje još se ne zna, a zaključeno je kako se sadašnji proračunski deficit ne može smanjivati odlukama koje će se direktno osjećati idućih 50 godina.
Izvor: Mreža.tv
Objavljeno: 7. 4. 2014.